צפו בווידאו מהמליאה

דוד ביטן תקף: לפיד לא עשה כלום - על מה יחקרו אותו?

בנאומו במליאת הכנסת הלם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בחברי האופוזיציה, בחמיצות של יואל חסון וביאיר לפיד - שאי אפשר לחקור אותו כי לא עשה כלום • צפו (חדשות)

(צילום: ערוץ הכנסת, מתוך הפייסבוק של ביטן; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

בנאומו במליאת הכנסת אמש (שני) הלם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בחברי האופוזיציה, בחמיצות של יואל חסון וביאיר לפיד - שאי אפשר לחקור אותו כי לא עשה כלום וכמובן הגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל חבריו בליכוד.

"תאמין לי, אחרי ששמעתי אותך, הבנתי את נאום ראש הממשלה. אתה באמת חמוץ. באמת שאתה חמוץ. לא משנה מה עושים, אתה רואה את הדברים השליליים", אמר ח"כ דוד ביטן לח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) שהגיב: "אני באמת חמוץ? אתה מכיר אותי, אתה יודע שאני לא חמוץ".

ביטן הגן על ראש הממשלה ואמר כי "ראש הממשלה נתניהו זוכה פעם אחרי פעם באמון הציבור, וכל פעם יותר גדול האמון משהיה קודם. לכן אתה יכול להגיד עד מחר מה עשית ומה לא עשית, התושבים – הציבור הרחב מאמין וחושב שהוא כן עשה, ולכן הוא נבחר כל הזמן מחדש, והוא ימשיך להיבחר כל עוד הוא רוצה, תאמין לי. למה? בגלל העשייה שלו: העשייה שלו הכלכלית, העשייה הביטחונית, העשייה המדינית, העשייה החברתית. כל הדברים האלה מוכיחים שהעם מרוצה ובוחר בו כל פעם מחדש.

"ולכן זה לא משנה שהדירקטוריון של חברי הכנסת של המחנה הציוני לא מעוניין בו, או שיש עתיד לא מעוניינת בו. מה שחשוב זה אם העם מעוניין בו, ותמיד הוא מעוניין בו".

בהמשך אמר ביטן לחסון: "לבוא ולהגיד בנאום שלך, יואל חסון, שראש הממשלה הוא שנוי במחלוקת – אז אם הוא שנוי במחלוקת, למה הוא נבחר? הרי הוא שנוי במחלוקת רק על ידיכם. חסון הגיב ואמר כי "הוא לא מאחד, הוא לא ראש ממשלה מאחד".

לאור קריאות הביניים אמר ביטן לח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) כי היא חמוצה והיא הגיבה: "אני חמוצה נאיבית", בשלב זה סיפר ביטן: "אני אוכל חמוצים, אני רוצה להגיד לכם שאני אוכל הרבה מאוד חמוצים ביום. הרבה מאוד. אז הכול בסדר".

יואל חסון: "לא רואים. לא רואים".

דוד ביטן: "מי אמר שלא רואים? לא רואים שאני אוכל חמוצים? אני אוכל. בלי מלח, אבל. חמוצים בלי מלח".

מיקי לוי: "מה, אתה אוכל בחומץ?".

דוד ביטן: "בלי מלח. בלי מלח".

בהמשך, תהה ביטן בפני יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אם הוא מחשיב לו את הזמן. "אתה נותן לי את הזמן שמפריעים לי?", ואדלשטיין הגיב: "לא, אתה נהנה מכל רגע". ביטן: "אני נהנה, אבל תן לי את הזמן".

ביטן קבל על כך שחקירה עצמה הופכת את האדם לאשם ואמר: "הרי מה קורה במדינת ישראל? עצם זה שנחקרים, אתה אשם. אם המשטרה ממליצה, אתה אשם יותר. אבל רבותיי, חקירה זה לא אשמה. המלצת משטרה, אין בה אשמה. מה שקובע זה היועץ המשפטי לממשלה, ובית המשפט, והעובדה שאדם יכול להגן על עצמו.

"פה בישראל הפך להיות מצב שאדם לא יכול להגן על עצמו, במיוחד אם הוא איש ציבור, במיוחד אם הוא ראש הממשלה. למה הגענו?".

בהמשך נאומו, התייחס ביטן ליו"ר 'יש עתיד' ואמר: "לפיד עוד פעם דיבר והלך, כרגיל. לפיד תמיד מדבר והולך, הוא כמעט לא נמצא פה. אבל הוא מדבר על חברי הכנסת של הליכוד? הוא מדבר על חברי הכנסת של הליכוד? אפשר לחשוב, הוא יושב, ממנה אנשים, אוקיי. אבל אני אומר לכם משהו אחר. חברי הכנסת של הליכוד הם אנשים מצוינים אחד-אחד – בעשייה, בעיריות, בשב"כ, בכל מקום, בביטחון, באוניברסיטאות הוא לא יבוא ויגיד על חברי כנסת של הליכוד שהם לא שווים הוא לא שווה. הוא לא שווה כלום.

"אפילו בחקירות הוא לא יכול להיות. למה? כי הוא לא עשה כלום בחיים, אז על מה יחקרו אותו? אפילו את זה לא יכולים, אפילו את זה לפיד לא יכול לעשות. אפילו לחקור את לפיד אי-אפשר, כי הוא לא עשה כלום בחיים, אז על מה יחקרו אותו? בדיוק, היה עיתונאי, ישב בערוץ 2 והנחה. אני אומר לכם, מספיק להשמיץ אחרים כדי להגיד כמה אני טוב.

"ואני אומר לכם, אם לפיד ימשיך להשמיץ חברי כנסת של הליכוד, אנחנו גם נשמיץ אותו, ואצלו זה לא השמצות, זה דברים נכונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר