פעיל 'הפלג' העיד

"הגר"ש אוירבך הורה - ללכת למחבוש בבית הכלא הצבאי"

הרב משה איראם, המשתייך ל'הפלג', העיד כי סיפר לגר"ש אוירבך על המתרחש בכלא הצבאי, המדים והמפקדות, והגר"ש הורה כי אם זה המצב, הרי שצריך ללכת למחבוש - שם אפשר ללמוד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel, Basel Awidat - פלאש 90)

בהקלטה נדירה נשמע הרב משה איראם, המשתייך ל'הפלג הירושלמי', מעיד על שיחה שניהל עם מנהיג 'הפלג' הגאון רבי שמואל אוירבך, בה הציג בפניו את מה שקורה בכלא הצבאי ואת העובדה שבחורי הישיבות צריכים ללבוש מדי צבא ולהישמע להוראות של מפקדים וכן שיש שם מפקדות נשים.

הרב איראם מספר כי הגר"ש אוירבך הורה לו כי אם זה אכן המצב, הרי שמדובר ב"יהרג ובל יעבור" וחובה על עריקי הפלג שנמצאים שם לסרב ללבוש את המדים ולדבר עם המפקדים ואף ללכת למחבוש. הרב איראם מציין שבמחבוש גם ניתן ללמוד בשקט, בניגוד לכלא הרגיל, ששם אי אפשר ללמוד.

יצויין כי בכלא נמצאים עדיין יותר מעשרה עריקים של 'הפלג' כאשר אף אחד מהם לא נמצא במחבוש.

כזכור, נגד איראם הוגש כתב אישום בגין איומים וניסיון לתקיפת ראש אגף כח אדם בצה"ל האלוף מוטי אלמוז לאור הפגנות שערך מול ביתו.

"כיכר השבת" מגיש את הדברים המלאים:

"לא היה לי מכשיר הקלטה. יש שני עדים, אני וחיים אייזנשטין מנהל בית יעקב, הישן בבית שמש.

"מה שקורה בכלא הצבאי זה שיש שם מפקד, מסדרים. וזה לא כמו כלא רגיל שהקושי הוא להיות בכלא, שמה בנוסף לזה יש מסדרים, המסדרים זה כמו חלק מהצבא, באחוז קטן הכלא זה חלק מהצבא בגלל המסדרים, וצריך לעשות ככה וככה, ובוקר טוב המפקד, וכל מיני שמירות. זה גם כן שיתוף פעולה עם השמד, אז על פי ההלכה צריך ללכת לבידוד, עושים שם את האברך או את הבחור (קצת) חייל שמה.

"ובנוסף אם זה בחור ספרדי או תימני, מביאים אותו לפלוגה, ומביאים לו מפקדות. וכשנשאלה המפקדת ע"י אחד מאלו שבכלא, שאגב עדיין בכלא, והורנו לו להיכנס לבידוד, כשהמפקדת שאלה אותו האם טוב לך פה? אז הוא ענה שלא טוב, והיא שאלה מה לא טוב? אמר לה למה באות לפה נשים? ענתה לו בדווקא בשביל לקלקל אתכם. אז זה גם גילוי עריות!! וגם חלק מהשמד!! אז על פי ההלכה חייבים מיד להיכנס לבידוד!!

"מיד כשנכסים לכלא לא ללבוש את בגדי האסירים. הם לא כופים ללבוש את בגדי האסירים בדרך כלל, ואז נכנסים לבידוד. וגם מבחינה גשמית, הקושי בבידוד שאין לו את החברה, אבל הוא יכול ללמוד רגוע, לפחות שבוע או שבועיים בחיים, ללמוד רגוע, ויש לו אוכל, ומוציאים אותו חצי שעה ביום לחצר, אין שם נשים.

"ר' שמואל שאל אם שמה אין נשים? אמרו לו שבדרך כלל אין. ואז שאלתי אותו מה הדין. אז הוא ענה לי אתה יודע מה הדין. והוא ענה שלכאורה זה ביהרג ואל יעבור. כי הוא רצה לוודאות שהאמת כמו שהצגתי לו, לכן רק אמר לכאורה. וגם הלכתי לגאב"ד של העדה החרדית, הוא אמר לי שקשה לו להיכנס בענייני גיוס לכל הפרטים והוא סומך על ר' שמואל".

  • ההקלטה באדיבות הקו החרדי 0799457692

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר