מאות גופות של לוחמי דאעש מוחזקות בקירור משנת 2016

רוב הגופות של לוחמי דאעש שמוחזקות בקירור מאז 2016, הן של לוחמים זרים שהצטרפו לשורות הארגון. "אנחנו לא יודעים אם יש מדינות שיצרו קשר כדי לקחת את גופות האזרחים שלהן" אמר גורם אחראי (חדשות)

הפצצת מעוז דאעש (צילום: שאטרסטוק)

מאות גופות של לוחמים מארגון הטרור דאעש מאוחסנות במכולות קירור בחדר מתים מאולתר במיסרטה, שבלוב, הגופות נמצאות שם מאז דצמבר 2016, אך עדיין לא הוחלט מה תהיה התחנה הבאה שלהן. כך חשפה היום (יום שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית.

חדר המתים המאולתר החל לשמש את ארגון המדינה האסלמית בדצמבר 2016, כשכוחות הארגון נסוגו מעיר החוף סירת - המעוז האחרון של הג'יהאדיסטים בלוב.

הגופות מוספרו וקוטלגו והוכנסו לתוך שקים. לכל גופה נפתח תיק מיוחד וצורפה לו דגימת DNA, שתאפשר למדינת האם לזהות את האזרח שלה. רוב הגופות הן של לוחמים זרים שהגיעו ממדינות שונות כדי להילחם בשורות הארגון, שבעבר גייס לוחמים מהמדינות העניות באפריקה.

עלי טוויילב, האיש שאחראי על חדר המתים המאולתר, סיפר בראיון: "אנחנו לא יודעים אם מדינות יצרו קשר עם התובע הכללי (של לוב) כדי לקחת את גופות האזרחים שלהן, אבל ככל שהדבר נוגע לנו איש לא הגיע לכאן לזהות את הגופות"

טוויילב אמר עוד כי כל התיקים הועברו לידי משרד התובע הכללי בטריפולי כדי להחליט היכן לקבור את הגופות. רוב הגופות הן של אזרחים מתוניסיה, מצרים, סודן ולוב, אך כאמור לפי שעה לא הגיע איש ממשפחות הלוחמים ההרוגים לדרוש את הגופות.

לדבריו, חדר המתים זקוק נואשות לציוד הנדרש לשימור וזיהוי הגופות. במקום נמצאות שתי אלונקות ואוהל שמשמש כמעבדה לזיהוי פלילי.

אך לא כל הלוחמים שנהרגו זוכים ל"מנוחה" דומה, באיזור העיר ישנם מאות גופות נוספות של לוחמי דאעש שננטשו מתחת להריסות או בבתי קברות מאולתרים שנחפרו על ידי הטרוריסטים עצמם.

על פי גורם בארגון, בין 1,500 ל-2,000 ג'יהאדיסטים קבורים בסירת, ולדבריו יש חשש שהגופות רבות שנשארות באוויר הפתוח יובילו להתפרצות מחלות בקרב התושבים המקומיים. "אין לנו מספיק מקררים, אחרת היינו מוציאים את כל הגופות מהקברים", אמר טוויילב והוסיף שמכולות הקירור הושאלו מחברות פרטיות. אלא שלא כל המכולות במיסרטה במצב טוב, וכמה מהן נשברו. "היינו צריכים לחלק מחדש את הגופות בין המקררים שעדיין עובדים", הוא הסביר. לדבריו, יש מחסור קבוע בחשמל שנדרש כדי להפעיל את מכולות הקירור, בייחוד בעונת הקיץ החמה. "לכן חייב להיות (מקרר) גיבוי". בינתיים, לדבריו "הגופות נשארות כאן".

לסיום סיפר טוויילב שכמה מהחברות הפרטיות שהשאילו לרשויות בלוב את מכולות הקירור רוצות אותן בחזרה. "אני אומר להם כל פעם שהם יכולים לקבל בחזרה את המכולות ביחד עם התוכן שלהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר