משנה זהירות

הדריכות המתוחה בגבול רצועת עזה נמשכת

החשש מפני פעילות נקמה של אנשי הג'יהאד האסלאמי לאחר פיצוץ המנהרה גורם לדריכות רבה בקרב מערכת הביטחון ובקב תושבי היישובים בעוטף עזה שנאלצים לנהוג בזהירות (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ השבוע (צילום: פלאש 90)

רמת הכוננות בעוטף עזה בשיאה לאחר תקיפת מנהרת הטרור לפני כשבועיים בה מצאו את מותם 14 מחבלים ביניהם בכירים בארגוני הטרור. בג'יהאד האסלאמי מיהרו לאיים ובישראל העלו את הכוננות ואף פרסו סוללות כיפת ברזל במרכז הארץ.

תושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה מודאגים מהמצב ועוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות. מדי יום יוצאות לתושבים המקומיים הוראות בטיחות לנוכח החשש מפעולת נקם של הג'יהאד האיסלאמי.

כרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבים וחלקם אף חזרו לעבוד בצורה כזו או אחרת בשדותיהם הצמודות לגדר אך הם נאלצים לעשות זאת בתיאום מלא עם צה"ל. התושבים הונחו שלא להתאסף או להסתובב בנקודות גבוהות מול גדר הגבול על מנת שלא ליצור "מטרות" לארגוני הטרור, והערכות מצב מתקיימות מדי יום ביישובים, תוך שמירה על קשר ישיר עם צה"ל.

למרות השגרה היחסית, הכוננות נשמרת וקיימת נוכח האיומים של הג'יהאד האיסלמי. בצה"ל נערכים לכל אפשרות של פיגוע נקמה ואוסרים על אזרחים להגיע קרוב לגבול. "אין הנחיות מיוחדות, אבל ברור לכולם שבימים מתוחים כמו אלו מוטב להימנע מלהסתובב באזור הגדר. התושבים אומנם מתוחים מאוד נוכח ההתפתחויות, אבל שגרת היום אינה נפגעת ולכן ככל שעובר הזמן המצב נרגע יותר", סיפר איש ביטחון באחד מיישובי עזה.

כאמור, לאור המתיחות הביטחונית אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פריסה רחבה של מערכות כיפות ברזל בגוש דן ובאזורים נוספים כחלק מההיערכות לקראת תגובה אפשרית של הג'יהאד האיסלאמי. עוד הוחלט על העברת מסרים חריפים לחמאס ולג'יהאד ולפיהם ישראל תגיב בחומרה על כל הפרה של הריבונות. המסרים האלה הועברו בגלוי - באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי - ובאמצעות גורמים בינלאומיים, בהם המצרים.

כמו כן, נסגרו שלושה אתרי טיולים באזור העוטף בעקבות הערכת מצב שהתקיימה באוגדת עזה: גבעת הפעמונים, גבעת נזמית ואנדרטת חץ שחור. במקביל, אמר הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט כי "המציאות של ימינו מחייבת אותנו להישיר מבט אל האתגרים השונים. צה"ל עומד בפני מנעד רחב של איומים - קרובים ורחוקים".

בעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, צוטטו אתמול גורמים שאמרו כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי עוקבת באדיקות אחר תנועת תושבי עוטף עזה תוך שימוש במשקפות ומנגנוני צילום. לפי הגורמים, המעקב כולל תנועה ברחובות היישובים.

בעיתון נכתב בנוסף כי גורמים בכירים בג'יהאד האיסלאמי ציינו שהזרוע הצבאית של הארגון העלתה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר, במקביל לתחילת תמרון שעורך צה"ל בעוטף עזה השבוע כשהם טוענים כי מדובר בהכנות לתקיפה של צה"ל ברצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר