אפליית המוכש"ר

מקלב תקף: "המערכת רוצה להעניש את הילדים החרדים"

במהלך דיון בכנסת על אפליית מוסדות המוכש"ר, תקף ח"כ אורי מקלב את משרד החינוך והאשים כי המערכת רוצה להעניש את הילדים • "אנחנו דורשים לממש את ההסכם הקואליציוני" (חרדים, ארץ)

ח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90; וידאו: באדיבות המצלם)

הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת דנה הבוקר (רביעי) באי השוויון במדיניות התקצוב ובתנאי השכר במוסדות החינוך הלא רשמיים, לאחר שנחשף כי מוסדות המוכש"ר מופלים לרעה על-ידי משרד החינוך.

במהלך הדיון, האשים ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) את האפליה החמורה בתקצוב המוסדות ואמר כי "הגישה צריכה להשתנות, המוסדות מקבלים רק ארבעים אחוז, שורש הרע מתחיל בתקצוב חסר, זה גישה של ענישה של ילד שלומד במוכש"ר מענישים אותו, אמר את זה שר החינוך הקודם".

"הורים לא שולחים בגלל שהם רוצים יותר, אלא זה דרישות שמגיעות מתוך דרך חיים והשקפת החיים", הסביר מקלב. "בתי הספר עומדים בכל הדרישות הפיזיות והפדגוגיות, שום בית ספר כללי לא נדרש ברישיון מחדש בכל שנה, הם מוציאים הרבה יותר מכל בית ספר אחר".

"הדרישות כמו בנושא שכר מורים הם מלאות כאשר מנגד לא מתחשבים בהם. מוסדות המוכש"ר באים מתוך חופש דת וצרכי דת", הוסיף ח"כ מקלב.

מקלב המשיך ואמר כי "החינוך החרדי הוקם עוד לפני קום המדינה בהסכמים מול הסוכנות. זה בא מתוך דרישות דת, הדרישה היום יותר חזקה כי כבר נותנים למוכש"ר".

בסיום דבריו אמר מקלב כי "ש"ס ו'יהדות התורה' הכניסו בהסכם הקואליציוני דרישה לכך. אנחנו דורשים ליישם את זה, תממשו את ההסכם הקואליציוני".

כפי שדווח הבוקר, מרכז המחקר של הכנסת בדק ומצא כי ישנם פערים של עשרות אחוזים בהשקעה של משרד החינוך בבתי הספר המוכרים שאינם רשמיים במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

הדו"ח, שהתפרסם לראשונה ב-ynet, מעלה כי בעוד תקציב משרד החינוך לכיתה בבית ספר ממלכתי-דתי עומד על 446,278 אלף שקלים, הרי שכיתה חרדית במוכר שאינו רשמי - שאינה ברשת החינוך העצמאי או רשת החינוך של ש"ס - מתקוצבת ב-186,871 אלף שקלים בלבד - פער של למעלה מ-250 אלף שקלים.

המחקר מוכיח כי חלוקת התקצוב בין בתי הספר היסודיים בישראל, לא אחידה, וכך יוצא שמוסדות המוכר שאינו רשמי מתוקצבים בשיעור של בין 40% ל-60% בלבד מהתקציב של מוסד חינוך רשמי.

משרד החינוך מחלק את בתי הספר לפי קטגוריות שונות, כגון: רשמי, מוכר שאינו רשמי, חרדי מחוץ לרשתות, כנייסתי וכדומה, ובין הקטגוריות יש פערים של אלפי שקלים לתלמיד ומאות אלפי שקלים לכיתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר