"פגיעה חמורה"

ארגוני הרופאים נגד כללית: החלטה מסוכנת

קופת החולים 'כללית' הורתה לרופאיה לתת רק מרשמים לתרופות זולות ועוררה את זעמם של הרופאים שטוענים כי ההחלטה מסכנת את מבוטחי הקופה ופוגעת בהם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך חדשות ערוץ 2)

תגובות נזעמות כנגד ההוראות החדשות של 'כללית': איגודי רופאים יוצאים בחריפות נגד ההוראות החדשות של הנהלת קופת חולים כללית, שדורשות ממנהלי בתי החולים להורות לרופאים לרשום לחולים חדשים רק תרופות זולות. לדברי האיגודים הרפואיים, ההוראות של קופת החולים מנוגדות לחלוטין להוראות משרד הבריאות ופוגעות במטופלים ובאתיקה הרפואית.

גם שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס להחלטה הבעייתית של כללית ואמר: "אני חייב לומר שנדהמתי כשקראתי את זה, זה חמור ביותר. אני לא מתכוון לעבור על זה לסדר היום, כל אחד צריך לקבל את הטיפול הכי טוב".

כזכור, נחשפה ב"ישראל היום" ביקורת נוקבת של ארגוני החולים על שיטת תגמול של קופת חולים כללית, הקופה הגדולה בישראל. על פי מסמכים פנימיים שהגיעו לידי העיתון, כללית הורתה למנהלי מחוזות הקופה על שיטה חדשה, שלפיה היא נותנת קנסות ופרסים כספיים של אלפי שקלים למרפאות ולמחוזות. אלו נקבעים על פי התרופות שרשמו הרופאים למטופליהם: קנס של 500 שקלים לכל מטופל שמקבל את התרופה היקרה יותר, ופרס של עד אלפי שקלים לתרופה הזולה ביותר.

יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות ולגינקולוגיה פרופ' איתן לוננפלד כתב לראשי משרד הבריאות ולהנהלת כללית, כי הוראות אלה "מהוות פגיעה חמורה באוטונומיה של הרופא וביכולת שלו להעניק את הטיפול הטוב ביותר". כמו כן, גם האגודה הישראלית לחקר הפוריות פרסמה התרעה, ולפיה "הוראה זו עלולה לפגוע בחלק מהמטופלות. חובתנו לתת את כל המידע למטופלות, ואיננו בטוחים שאנחנו מוגנים מתביעות אם לא ננהג כך".

מקופ"ח כללית נמסר בתגובה כי "תרופות ביוסימילר אושרו על ידי משרד הבריאות לאחר הליך רישום ארוך ויסודי, שבמסגרתו נבחנו הנתונים המקצועיים והתקיימו התייעצויות עם מומחים. התרופות אושרו על ידי המשרד לאחר שנבדקו האיכות, הבטיחות והיעילות להתוויה המבוקשת ולאחר אישור על ידי הרשויות המקבילות בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר