הבחירות לרבנות טבריה

ראש עיריית טבריה: "לדחות הבחירות בשביל כבוד הרבנים"

בראיון ל"כיכר השבת", מתייחס ראש עיריית טבריה לסערה סביב הבחירות לרבנות בעירו, וקורא לדחות אותן בשל פסילת מועמדות הרב שלמה דידי, "זאת מתוך כבוד לכל הרבנים המועמדים" (חדשות, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בן דוד בניו יורק, אמש (צילום: כיכר השבת)

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מתייחס ראש עיריית טבריה לסערה סביב הבחירות לרב הראשי בעירו, ואומר כי לדעתו נכון לדחות את הבחירות בעיר - בכדי לשמור על כבוד הרבנים והתושבים.

הבחירות לרבנות טבריה היו אמורות להיות להתקיים בשבוע הבא, אולם בעיר מתחזקות ההערכות כי יתכן והן יידחו, זאת בין השאר על רקע החלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של הגאון הרב שלמה דידי, ועתירה לבג"צ שהוגשה בנושא.

בראיון ל"כיכר השבת", אומר ראש העיר יוסי בן דוד, כי "מול הסערה שמתחוללת בימים אלו בעיר טבריה, נכון יהיה לדעתי לדחות את מועד הבחירות זאת מתוך כבוד לכל הרבנים המועמדים וגם לתושבים".

"זה לא זמן נכון לחולל סערה מסוג זה בעיר. בזמן חיותו של הגאון רבי דוד פרץ זצ״ל נמנענו מלקיים בחירות מתוך כבוד והערכה לדמותו התורנית וכדי לא לפגוע במעמדו כמרא דאתרא. אני מזכיר שהרב זצ"ל יצא לפנסיה לפני למעלה מחמש שנים ובכל הזמן הזה לא נבחר רב אחר תחתיו".

לדברי בן דוד, "נכון יהיה לחכות עוד מספר חודשים, עד אחרי הבחירות המוניציפאליות, ואז לקיים את הבחירות לרבנות ולא להכניס לסערה פוליטית כעת הליך חשוב כל כך של בחירות לרבנות העיר שלא התקיימו במשך למעלה מ-40 שנה".

"אני מבין את המגבלות החוקיות וכמובן שנכבד כל החלטה של בג"צ, אך לדעתי כדאי לדחות את הבחירות" אומר בן דוד, ומציין כי "הרב דידי הינו תושב העיר והינו רב אהוב ומקובל על התושבים, שבשנים האחרונות מילא את השליחות הרבנית בעיר באופן לא רשמי לצד תפקידו כרב עמק הירדן. יש לקחת בחשבון מצד אחד את רצון הציבור. אי אפשר להתעלם מרצון התושבים".

"מצד שני, הוא מוסיף, "הרבנים וגדולי התורה מעריכים ותומכים גם במועמדים האחרים כך שלדעתי מדובר בהליך מהיר ופזיז וכדאי לדחות אותו על מנת שלא להגביר מחלוקת בקרב הקהילות השונות שחיות בשלום ואחווה בעיר טבריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר