שנה לבחירות

נגד גפני ואלפר: ש"ס שוקלת לתמוך ביונה יהב

בזמן שב'דגל התורה' נערכים לקרב נגד בחירת יהב לקדנציה נוספת בראשות עיריית חיפה, נראה שאגודת ישראל וש"ס לא צפויות לשתף פעולה עם המהלך. והאם ל'דגל' יש בכלל השפעה על בחירת ראש העיר? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יונה יהב לצד הגר"ש כהן, בחודש שעבר (צילום: עיריית חיפה )

בעוד פחות משנה יכריעו תושבי העיר חיפה בשאלה אם ייבחר ראש עיר חדש או שכהונת ראש העיר הנוכחי יונה יהב תימשך לקדנציה נוספת.

אלא שבזמן שב'דגל התורה' נערכים לקרב כוחני נגד בחירת יהב, נראה שאגודת ישראל וש"ס לא צפויות לשתף פעולה עם המהלך ואף עשויות לתמוך פומבית בהצבעה ליהב.

ב'דגל' ינסו לקדם לתפקיד את עו"ד דוד עציוני, הנחשב למקורבו של שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון, בכדי להדיח את ראש העיר יונה יהב, להם עימות ארוך במיוחד איתו סביב מינויו של מיכי אלפר לסגן ראש העיר - עימות שזכה לכותרות רבות בשנה האחרונה, כשבראש המערכה ניצב יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שלא חסך התבטאויות קשות נגד יהב.

אולם על פי ההערכות, הסיכויים של 'דגל' להדיח את יהב לא גבוהים במיוחד, שכן בתנועת ש"ס לא צפויים לשתף פעולה עם המאבק וייתכן אף שיצאו בתמיכה פומבית ביונה יהב.

בחודש האחרון, קיים יהב פגישת ברכה במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. בצורה רשמית, הפגישה עסקה במבנה גדול שהעניק ראש העיר לרשת החינוך של ש"ס בעיר. יהב סיפר לחכם שלום שמדובר בהבטחה מלפני עשור למרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

אלא שלמרות שבאופן רשמי הפגישה עסקה בעניין המבנה, מדובר באמירה ברורה של הנהגת ש"ס: אנחנו לא מתערבים במאבק הפנימי, לפחות לא בשלב זה. תמונה של ראש העיר במעונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס מעבירה מסר ברור למשה גפני.

גפני עצמו שוחח לאחרונה עם דרעי והצהיר כי הוא הולך למאבק בכל הכוח נגד יהב, אולם דרעי לא הגיב לכך, ולא הצהיר האם יהיה שותף למאבק 'דגל' או לא.

גם החסידים עם יהב. אירוע הוקרה של סערט ויז'ניץ ליהב (באדיבות המצלם)

"לאריה יש לא מעט אתגרים ברחבי הארץ" אומר גורם בכיר בש"ס: "יש לו לשבץ את ירושלים, יש לו את בית שמש ואלעד, ועוד הרבה ערים נוספות. האם כעת הוא ייגרר למאבק לא לו? התשובה היא שלילית. ההישג היחיד שגפני יכול להביא הוא שש"ס לא תתערב בנושא מועמד לראשות העיר, לא בעד ולא נגד".

בנוסף לש"ס, ישנה גם 'אגודת ישראל'. "השר ליצמן לא צפוי להיכנס למאבק הזה", אומר גורם במפלגה, "אחרי הכל יש שם לא מעט משפחות חסידיות, העסקנים רואים ביהב ראש עיר טוב להם, כדוגמא תיקח את חסידות סערט ויזניץ', שם זוכה יהב לתמיכה. ליצמן ופרוש לא ילכו נגד הרבנים".

בבחירות האחרונות לכנסת, 'יהדות התורה' זכתה ל-4.894 קולות בחיפה, מתוכם רבים מ'אגודת ישראל'. ש"ס זכתה ל-3,342 קולות בעיר. כך שהשפעת 'דגל' בחיפה - לכאורה - לא רבה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר