בקרוב בארנק שלכם

נחשפו השטרות החדשים למאה ש"ח ולעשרים ש"ח

בנק ישראל הודיע היום הפצת השטרות החדשים של עשרים ש"ח ומאה ש"ח תחל מה' כסלו, 23.11.17. על שטר העשרים המשוררת רחל, ועל שטר המאה המשוררת רחל גולדברג (כלכלה)

(צילום: בנק ישראל, סריקה)

בנק ישראל הודיע היום (חמישי) כי החל מה' כסלו, 23.11.17, יחל להפיץ לציבור את השטרות החדשים ל-20 ו-100 ש"ח. יום קודם לכם תמסור הנגידה את השטרות החדשים לידי נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע במשכן הנשיא.

"השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה נבדלים עריכי השטרות בסדרה החדשה באורכם (הפרש של 7 מ"מ בין עריך לעריך), ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם" נמסר.

על השטר החדש של 20 השקלים יופיע דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש של 100 השקלים יישא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

שטרות מהסדרה הקודמת ימשיכו להיות תקפים במשך השנים הקרובות במקביל לשטרות החדשים. מאחר ומדובר במהלך החלפה הדרגתי, הציבור לא נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות.

"בנק ישראל פעל במשך החודשים האחרונים ליידע ולהדריך את החברות והגופים העיקריים המשתמשים במזומנים במשק אודות הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים ואופן השימוש בהם. בנוסף, מסר בנק ישראל מבעוד מועד דוגמאות של השטרות לבנקים, ליבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות ולחברות המפעילות מכונות אלו. מסירת דוגמאות השטרות נעשתה למטרת כיול והתאמה של המכונות לשטרות החדשים. גופים המפעילים מכונות אוטומטיות אשר טרם סיימו את הליך ההתאמה של המכונות לשטרות החדשים נדרשים לעשות זאת בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר