ממצאי החקירה הפלסטינית

"יוהאן", כתבת חשודה ו-8 קליעים: כך חוסל מהנדס חמאס?

במסיבת עיתונאים בביירות פרסם חמאס את ממצאי ועדת החקירה שהקים לאחר חיסולו של מהנדס המל"טים מוחמד א-זווארי. המסקנות: המוסד מאחורי הפעולה. כך בוצע לכאורה החיסול (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
א-זווארי (צילום: מתוך שידורי אל ג'זירה)

ארגון חמאס קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בביירות, במהלכה הודיע כי המוסד הישראלי הוא שעמד מאחורי הפעולה בה נורה למוות בעיר ספאקס בתוניסיה מוחמד א-זווארי, איש הזרוע הצבאית של הארגון ואחד ממהנדסי המל"טים שלה.

בכיר בחמאס אמר במסיבת העיתונאים: "החלטנו מייד אחרי החיסול להקים ועדת חקירה, והמוסד הוא שעומד מאחורי החיסול. היה דיון פנימי בחמאס אם לפרסם את תוצאות החקירה או לא, ולבסוף החלטנו שאין מנוס מלפרסם את התוצאות משום שהמוסד עומד מאחורי חיסולים רבים, החל מאבו ג'יהאד ועד עימאד מורנייה".

כרזה שהפיץ חמאס לאחר החיסול

בחמאס טוענים כי ועדת החקירה שהקימו מצאה כי המוסד החל בהכנות לחיסול כבר שנה וחצי לפני הפעולה. עוד נטען כי עיתונאית אירופאית בעלת דרכון הונגרי יצרה קשר עם א-זווארי בכדי לקבל ממנו מידע אולם הוא חשד בה וסירב לשתף עמה פעולה.

לטענת חמאס, חוליית המחסלים שכרה דירה ושתי מכוניות, והמתנקשים הגיעו לתוניסיה בדרכון בוסני תוך שהם משתמשים בכיסוי חברות קש אירופאיות. על פי חמאס, מי שפיקד על החיסול היה אדם בשם "יוהאן" ובתכנית היו מעורבות שלוש חוליות.

קטע מתחקיר של אל ג'זירה על חיסול אזווארי (ארכיון)

לפי ועדת החקירה של חמאס, ביום החיסול א-זווארי יצא ממרפאה והיה נתון תחת מעקב. רכב ששימש את המתנקשים לכאורה התנגש ברכבו של א-זווארי, ולאחר מכן החוליה יצאה ממנו וירתה בו באקדח עם משתיק קול. שמונה קליעים ירתה על פי החקירה החולייה, ואלו הרגו את א-זווארי במקום.

בחמאס סיפרו לאחר החיסול על פעילותו של א-זווארי נגד ישראל: "הוא פעל נגד ישראל בהגנה על פלסטין והיה לאחד המפקדים שפיקחו על מערך הכטב"מים 'האבאביל' של הזרוע הצבאית, שביכולותיו חזו במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014".

אשתו של א-זווארי שיחזרה בשיחה ל"אל ג'זירה": "בשעה עשרה לשתיים שמענו קול של יריות. יצאתי מהדלת של הבית ורצתי. חשבתי שזה מכל גז. אבל יצאתי מהדלת ומצאתי את המכונית של בעלי מנופצת מאחור. הלכתי לחזית הרכב ומצאתי את בעלי".

"קראתי לבעל שלי, שיש לו עוד שם - מוראד. אמרתי 'מוראד, תענה לי'. שמתי את היד שלי על הלב שלו, והבגדים היו מלאים בדם. הטלפון שלו נפל ליד שלי. הכדור נכנס אליו וללב שלו. היה כדור אחד כאן וכדור אחר בצוואר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר