תם המשבר

נתניהו הודיע לליצמן: גויים יבצעו את עבודות השבת ברכבת

יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה וחילולי השבת יימשכו בעבודות התשתית לרכבת הוא יפרוש מהממשלה, לאחר מו"מ הוסכם שהעבודות יבוצעו על ידי גויים (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בחשוון תשע"ח | 17.11.17
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

השר ליצמן הסביר כי "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת".

ל'כיכר השבת' נודע כי ללשכת ליצמן נודע הבוקר כי השר חיים כץ לא חתם על מתן ההיתר לעבודות הרכבת בשבת. לאחר דיונים של שעות ארוכות בין לשכות כץ וליצמן בנושא ומעורבותו של יואב הורביץ, אך ללא התקדמות ממשית הורה הרבי מגור לליצמן לאיים בהתפטרות ואכן הוא ביצע זאת.

עדכון 14:00 - ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר מגעים קדחתניים בין לשכות ראש הממשלה על ידי ראש הסגל יואב הורביץ והשרים כץ וליצמן הוסכם שעבודות הרכבת יצומצמו בשבת הקרובה ואלו שכן יתבצעו ייעשו על ידי פועלים שאינם יהודיים.

גורמים העוסקים במשבר אומרים כי יישלחו פקחים שאינם יהודיים במטרה לעקוב ולוודא כי אכן העבודות מבוצעות על ידי אינם יהודים בלבד

יצוין, כי הבוקר ניתן היה לראות לגישה חריפה זו רמז עבה בעיתון המודיע ביטאון תנועת אגודת ישראל המייצג את הסיעה המרכזית (חסידות גור) כאשר בכותרת בולטת נכתב כי שר הבריאות הודיע לראש הממשלה שאם השבת תחולל –לא יצביע ביום א' עם הממשלה בישיבתה ובוועדת השרים

בידיעה בעיתון החסידי נכתב: "זה תקופה ארוכה שהגורמים הממשלתיים, מראש הממשלה בנימין נתניהו ועד שר התחבורה ישראל כץ ושר העבודה והרווחה חיים כץ, מבטיחים לנציגות החרדית להפסיק את חילולי השבת ברכבת ישראל. אלא שהחרפה והבושה הן כפולות, כיון שהאישים הבכירים האלה טרם קיימו את הבטחותיהם החוזרות ונשנות.

כידוע, דנו בנושא מועצות גדולי וחכמי התורה, ומרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א הורו לנציגי יהדות התורה, אגודת ישראל ודגה"ת ולנציגי ש"ס, לעמוד על משמר קדושת השבת ולהגן עליה מפני הפרצות בחומת שמירתה.

למרבה הצער, למרות הבטחות חגיגיות של הגורמים הרשמיים, הן נותרו בלא מימוש. נכון לעכשיו, מדובר על המשך בשבת קודש הקרובה, של העבודות היזומות של בינוי ושיפוץ, שדרוג והקמה, ברכבת ישראל, לאורך קטעים נרחבים. מדובר בעבודות שרק השיקול הכספי עומד ביסודן, ואין בהן שום זיק של פיקוח נפש.

רכבת ישראל הודיעה כי בשל שדרוג והחלפת המסילה, היא מתכנת סגירה זמנית בין תחנת דימונה לתחנת באר שבע צפון/אוניברסיטה. בגלל עבודות אלה, פרסמה הרכבת, ​​תופסק זמנית תנועת הרכבות בין תחנת דימונה לתחנת ב"ש צפון/אוניברסיטה, החל מיום חמישי (אתמול) ועד יום ראשון הקרוב, ממחרת השבת, בשעה חמש בבוקר.
משמעות הדבר ברורה: כוונה לחזור על הפגיעה הנוראה בשבת קודש, שהיא ציפור נפשו של כל יהודי.

שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, הודיע אתמול ללשכת ראש הממשלה ולמזכירות הממשלה, כי אם חס ושלום יתממש האיום של חילול השבת החוזר, והעבודות תתקיימנה - לא יוכל להצביע עם הממשלה בישיבתה ביום ראשון וכן לא בישיבת ועדת השרים.

במקביל, עקב אי הבאת חוק השבת בענין המרכולים, לא הצביע אתמול ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, עם הקואליציה, כפי שהתריע מראש".

בנוסף, נכתב בעיתון מאמר מערכת נוקב שהביע כאב על חילולי השבת המתרבים תוך אמירה ברורה כי איש לא יוכל לשאת באחריות על חילולי השבת המתרבים בארץ הקודש וכי יש להפסיקם באופן מיידי.

אתמול דווח על פתרון פוליטי אפשרי שירצה את החרדים. חוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי העסקת עובדים בשבת אסורה, אלא אם היא הותרה על ידי שר העבודה והרווחה. לפי סעיף 12 לחוק, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים רשאי להתיר העסקת עובדים בשבת, אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בביטחון הגוף או הרכוש, לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים חיוניים לציבור.

תזכיר חוק שמציע משרד העבודה מבקש לתקן את הסעיף ולחייב את השר, בבואו להתיר או לאסור לשקול עבודה בשבת ארבע שיקולים נוספים: רווחת העובד, מסורת ישראל, קיום חלופה שאינה מחייבת העסקה בימי המנוחה השבועית ומידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום בו מתבקש ההיתר.

בדברי ההסבר לבקשת התיקון נכתב: "לאיסור העסקת עובדים במנוחה השבועית שתי תכליות: האחת, תכלית סוציאלית והיא לשמור על רווחת העובדים, והשנייה, תכלית דתית- לאומית – קביעת יום השבת כיום המנוחה בהתאם לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בהתאם לכך, מוצע לעגן בחקיקה את אמות המידה לפיהם ישקול השר מתן היתר לעבודה בשבת, מקום שקיימת עילה לעשות כן לפי סעיף 12(א') לחוק, ולחייבו להתחשב בשיקולים הבאים בעת קבלת החלטתו: קיומה של חלופה שלא תחייב העסקת עובדים במנוחה השבועית, רווחת העובד, מסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי אם יינתן ההיתר".

התיקון עשוי לסייע לחברי הכנסת החרדים שנאבקים נגד היתרי עבודה בשבת, למשל בנושא עבודות התשתית עבור הרכבת או הרכבת הקלה. כך, לפי ההצעה החדשה, מדובר בפגיעה במסורת ובמרחב הציבורי, כך שהתיקון המוצע יהפוך את העבודות ללא חוקיות והשר לא יאשר אותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר