הח"כ המתפטר במתקפה

יגאל גואטה: ש"ס בתקופת ליקוי מאורות, צריך שינוי מסלול

יגאל גואטה התייחס למצבה של ש"ס והתבטא כי המפלגה נמצאת בתקופת 'ליקוי מאורות' וכי יש להתעשת ולבצע שינוי מסלול. גואטה תקף את העיתונאי בני רבינוביץ': "מחפש רפש" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויגאל גואטה (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

ח"כ לשעבר יגאל גואטה התייחס הערב (מוצ"ש) להתפטרותו מהכנסת וטען כי לא קיבל הוראה מנשיא המועצת, תקף את מקורבי הגר"ש כהן, התבטא כי ש"ס נמצאת בליקוי מאורות ותקף את העיתונאי בני רבינוביץ' שלדבריו "מחפש רפש".

בפתח ראיון לתוכנית 'המטה המרכזי' בחדשות 10 אמר הח"כ המתפטר: "יש שתי קבוצות שמזיקות לש"ס בתקופה האחרונה. ש"ס נמצאת כרגע בתקופה של קצת 'ליקוי מאורות', אני מקווה שהיא תתעשת ותעשה שינוי מסלול. יש שתי קבוצות שמזיקות לש"ס, קבוצה אחת של אנשים שנמצאים בחוץ כמו אלי ישי וחברותו שמבחינתם זה לסגור את ש"ס, כבר לא מעניין אותם שש"ס תתקיים, לא מעניין אותם מורשת מרן, ולא כלום, פתאום הוא נהיה איש ארץ ישראל השלימה.

"וקבוצה שנייה" הוסיף גואטה ותקף את סביבת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן: "זה לא אנשים שרוצים לסגור את ש"ס, אלו אנשים שרוצים להשתלט על ש"ס. יש אנשים שרוצים להשתלט על ש"ס. 'חייזרים'. אנשים שמעולם לא עשו כלום, לא עבדו למען ש"ס. 30 שנה אני בש"ס ובחיים לא ראיתי אותם בשום מערכת בחירות, כלום. פתאום, במקרה, שלא בזכותם, הם נמצאים בעמדת מפתח".

גואטה התייחס לתקופה בה התפטר מש"ס והיחסים עם אריה דרעי: "אני הראשון שהלכתי לאריה דרעי ואמרתי לו 'אני מבקש ממך שלא תתערב בנושא הזה'. זה נושא רוחני נטו. שאף אחד בעולם לא יגיד שדרעי מנהל את המועצת. זו ההוכחה הכי חזקה. זה ברור שהרבנים מתייעצים עם יו"ר התנועה והוא מוביל קו".

על החשש שדרעי ייצטרך לעזוב את תנועת ש"ס במידה ויוגש נגדו כתב אישום אמר גואטה. "לפי דעתי אין לנו מישהו ברמה של מאה רמות פחות מדרעי. ש"ס לא תיגמר אבל היא אולי תיכנס למבנה אחר".

גואטה התייחס למצבה של ש"ס בסקרים ומתח ביקורת: "ש"ס התרחקה מהציבור המסורתי. זה נכון. אני לא המצאתי את הבעיה, המקרה שלי הציף את הבעיה ללמעלה".

באולפן נכח איש ערוץ 20 בני רבינוביץ' שתקף את גואטה שלא הגיב לשאלות העיתונאית איילה חסון ששאלה בין היתר האם יש לו ביקורת על ההנהגה הרוחנית והפוליטית של ש"ס. גואטה תקף את רבינוביץ': "אתה מחפש להוציא רפש, אין רפש. אני אומר לך חד משמעי עד עכשיו, אתה יכול לבדוק את זה, אף אחד לא אמר לי (להתפטר)!".

רבינוביץ' השיב לו: "אז למה עזבת?". גואטה: "ראיתי שיש רחש בחש". רבינוביץ': "אמרת שקראו לך להתנצל, מי קרא לך? מי האנשים האלו בתנועה?". גואטה: "אני אומר לך, לא חכם שלום ולא דרעי. אני לא צריך להגיד את המשות שלהם"..

רבינוביץ': "אתה מאשים את הבן שלו?". גואטה השיב לו בכעס: "אתה מחפש רפש. אתה כאילו בא מהמגזר החרדי אבל אתה עושה את החילול ה' הכי גדול למגזר החרדי, אין פה רפש!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר