ליצמן יתפטר?

השר כץ חשף: יהודים ביצעו עבודות ברכבת ישראל - בשבת

ליצמן איים להתפטר אם יהודים יעבדו בשבת ברכבת - והבוקר השר חיים כץ חושף כי זה מה שקרה • לדברי כץ, רק בדימונה עבדו נכרים, ואילו בשאר עבודות הרכבת - השבת חוללה בידי יהודים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר חיים כץ והשר ליצמן (צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ, פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הדהים את התקשורת, במיוחד החרדית, כאשר הודיע ביום שישי כי איים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להתפטר מהממשלה במידה ויהודים יבצעו עבודות תשתית ברכבת ישראל במהלך השבת. ההודעה הפתיעה מאחר וחודשים ארוכים, נושא "פרישה מהממשלה" לא עלה בתקשורת החרדית, מאז החלטות מועצות גדולי וחכמי התורה, בנושא השבת.

עם צאת השבת התברר כי לפחות יהודי אחד חילל את השבת בעבודות הרכבת בדימונה. אך הבוקר (ראשון) מתברר שלא מעט יהודים עבדו בשבת האחרונה בעבודות של רכבת ישראל ברחבי הארץ, כאשר השאלה כעת הינה האם ליצמן יממש את איומו ויתפטר.

הבוקר, השר חיים כץ חשף כי אכן בוצעו עבודות רכבת בשבת - על ידי יהודים. בראיון לדוד חכם ברשת 'מורשת' אמר שר הרווחה: "אין ברירה, עבודות הרכבת יימשכו בשבת, אם המדינה רוצה רכבת, ומה לעשות שצריך שיעבדו על תחזוקת הרכבת בשבת, אנחנו כל שבוע עושים דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבוד בשבת.

"אין ברירה ימשיכו לעבוד יהודים בשבת", התרבב השר כץ והוסיף - "אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים ביטחוניים בגלל זה".

יורה לליצמן להתפטר? כ"ק מרן האדמו"ר מגור (באדיבות המצלם)

בשלב הזה הטיל כץ פצצה כשהצהיר בקולו: "בקו דימונה לא עבדו יהודים, אבל במקומות אחרים כן עבדו יהודים בשבת האחרונה".

יצוין כי בהודעת ליצמן לא נכתב שהאיום חל רק על תחנת הרכבת בדימונה: "שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה".

השר יעקב ליצמן סרב להגיב, אך בסביבתו אמרו כי המו"מ והסיכום ביום שישי התייחס להודעת הרכבת לביצוע עבודות תשתיות הקו בדימונה, שם עבדו שאינם יהודים. לגבי מקומות נוספים נעמוד על משמר השבת בכל דרך שהיא.

דובר של השר כץ מסר כי "עפ"י הסיכום ביום שישי האחרון, בשבת לא עבדו יהודים בעבודות הרכבת בדימונה. בשבת הבאה יבחנו בקפידה יתרה כל הבקשות של הרכבת. במקביל פורסם תזכיר הצע"ח להכללת מסורת ישראל בשיקולי עבודות הרכבת. לא ניתן להנהלת הרכבת להפיל הממשלה".

גורם חרדי בכנסת התייחס לנושא ואמר: "אם ליצמן איים הוא צריך לבצע. לא להפוך את המשא ומתן לצחוק. השר כץ הודה שהיו עבודות יהודים בשבת, מה ליצמן ינסה להסביר? השבת בתל אביב פחות קדושה מהשבת בדימונה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר