בגלל 'כולנו'

הדיון בחוק הכשרות החדש נדחה בוועדה

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, החליט לדחות את הדיון בחוק הכשרות החדש, שמיועד כדי לעצור את פעילות 'השגחה פרטית' הפועלת בניגוד להוראת הרבנות הראשית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דודי אמסלם נמנעה הבוקר (ראשון) מלדון בחוק הכשרות שהגישו מספר חברי כנסת מאחר וסיעת 'כולנו' סרבה לתמוך בחוק.

את החוק שיזמו מספר חברי כנסת ובראשם משה גפני ויואב בן צור ביקשו חברי הכנסת לחוקק בשל החלטת בג"צ המאפשרת לבתי עסק להציג עצמם ככשרים גם ללא השגחת הרבנות הראשית, אך בתנאי שלא יכתבו את המילה "כשר" מה שאפשר כל מיני נוסחים אחרים שגורמים להטעיית הציבור ולמצג שווא של כשרות.

אך עם תחילת הדיון, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם נעל את הדיון בטרם החל, וזאת משום שהוברר לו שהחלטת ועדת שרים הייתה שהצדדים יגיעו להסכמה.

מכיוון שלא הושגה הסכמה בין הצדדים עד כה, החליט יו"ר הוועדה לקיים לפני הדיון בהצעת החוק פגישה בין כל הצדדים, מציעי החוק והמתנגדים לו, על מנת להגיע להסכמות. הפגישה תתקיים בשבועיים הקרובים. אם לא יגיעו הצדדים להסכמה, תקיים הוועדה דיון בהצעות החוק.

לדברי אמסלם: "כשהבנתי מח"כ רחל עזריה לפני יומיים שהדיון מנוגד להחלטת ועדת השרים, כבר יצא סדר היום לכל מוזמני הוועדה. כרגע הדיון בהצעת החוק בעייתי, ולכן ננסה ליישב את הדברים בדיון פנימי. אם לא תושג הסכמה, או שנקיים דיון בהצעת החוק או שנחזיר אותה לוועדת שרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר