תיעוד מיוחד

ההאקתון החרדי הראשון נערך במשרדי פייסבוק

למעלה ממאה מתכנתים ומתכנתות חרדים העבירו 18 שעות רצופות במשרדי פייסבוק, במסגרת ההאקתון החרדי הראשון, והתחרו בפיתוח פרויקטים - אך רק שלושה זכו • צפו (דיגיטל)

המתכנתנים החרדים במשרדי פייסבוק (באדיבות המצלם)

למעלה ממאה מתכנתים ומתכנתות חרדים, העבירו בסוף השבוע האחרון 18 שעות רצופות של עבודה במשרדי פייסבוק שבשדרות רוטשילד בתל אביב, במסגרת ההאקתון החרדי הראשון, שהופק בשיתוף פעולה של קמא-טק, ספריא ופייסבוק.

האקתון (שילוב של "האקינג" ו"מרתון") הינו מרתון למציאת פתרון בין קבוצות מתכנתים. המרתון התקיים סביב פרויקט ספריא, תוכנית קוד פתוח המנגישה את כל הטקסטים היהודיים לכל דורש.

סיון רהב מאיר ועדי סופר תאני

המתכנתים נחלקו ל-24 קבוצות והתחרו ביניהם בפיתוח פרויקטים שיקדמו הנגשה של טקסטים יהודים בחינם לכל אדם בעולם. כך לדוגמה ניתן להציג פרויקטים כמו למידת מכונה שמציגה מהם הנושאים המדוברים ביותר בכל פרק בתנ"ך, מפה אניטראקטיבית המאפשרת לבחור מיקום על המפה ולראות את האזכורים השונים של אותו אזור במקורות, משחק המאפשר למורים לסייע בהוראת התנ"ך, מנוע חיפוש חכם המדרג נושאים בסוגיות על פי אזכורם בספרי הראשונים והאחרונים ועוד פרויקטים שונים.

ההאקתון נערך במשרדי פייסבוק בשדרות רוטשילד שבתל אביב, במשך 18 שעות ברציפות - החל מיום חמישי בשעה 17:00, מיד אחרי תפילת מנחה שנערכה במקום ועד יום שישי בשעה 11:00 בבוקר. במהלך האירוע התקיימו תפילות במניין, כולל שחרית כוותיקין, הוגשו ארוחות כשרות למהדרין וכיבוד קל תרומת פייסבוק. מעט אחר חצות, הפתיע אחד מתומכי קמא-טק עם סירי טשולנט ומגשי קוגעל והערינג, לרווחת המשתתפים.

אכילת טשולנט במשרדי פייסבוק

לאחר ארוחת בוקר ביום שישי בשעה 10:00 בבוקר קיבלו המשתתפים הזדמנות להציג את פיתוחיהם בפני צוות השופטים. וזה לא היה קל, כל קבוצה קיבלה 2 דקות בלבד להצגת הפרויקט.

צוות השופטים כלל את: עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, העיתונאית, הסופרת ואשת התקשורת, סיון רהב מאיר, כתבת הטכנולוגיה של דה מרקר ענבל אורפז, היזמים ומשקיעי ההייטק משה חוגג ואבי אייל, אסף זמיר ראש צוות הנדסת תוכנה בפייסבוק, וברט לוקשפייזר מייסד ומנהל הטכנולוגיות של תוכנת ספריא שהגיע לאירוע במיוחד מסן פרנסיסקו.

לאחר התלבטויות לא קלות, בחר צוות השופטים את שלושת הקבוצות המצטיינות. אחד השופטים, משה חוגג, מהבולטים בתעשיית ההון סיכון בישראל ובתחום הבלוקצ'יין בפרט, החליט להעניק לקבוצה שזכתה במקום הראשון פרס מיוחד במינו: מטבע אחד של ביטקוין. השווי, חשוב לציין, למעלה מ-8,000$. הקבוצות שהגיעו למקום השני והשלישי זכו ב-3,000 ו-4,000 ש"ח בהתאמה - מתנת ספריא.

תפילת שחרית במשרדי פייסבוק

הזוכים

במקום הראשון: קבוצת סטודנטיות שפיתחה ממשק אינטואיטיבי וקליל המאפשר למשתמשים בכל רמת זיקה ובקיאות בתנך, מפרשים ובטקסטים היהודיים למצוא בקליק רעיון יפה על הפרשה באמצעות מנוע חיפוש המאפשר להזין טקסט חופשי או לבחור תמונה כקטגוריה ולקבל ציטוט מהפרשה בתוספת פירוש או מדרש רלוונטי. אלגוריתם החיפוש השפתי החכם יודע לפתח את ביטוי החיפוש המקורי ולסנן בטקסט הפרשה פסוקים בעלי משמעות סמנטית התואמים לחיפוש. בנוסף האלגוריתם מחשב ציון רגשי עבור כל ביטוי ומחפש פסוק בפרשה בעל אוריינטציה רגשית דומה - מדרש שמח עבור ביטוי חיפוש שמח, סוגיה תלמודית על התמודדות עבור ביטוי חיפוש על אתגרים וכדומה.

במקום השני: זכה מפתח בודד: איציק גרינבוים המכהן כסמנכ"ל מחקר ופיתוח בסטרטאפ Bontact שהוקם על ידי שרי רוט, חרדית מבני ברק, וצבי כהן, שהציג בפני השופטים בוט חכם המאפשר לקבל תכני לימוד רלוונטיים ישירות לתוך ממשקי הצ'אטים השונים: טלגרם, מסנג'ר וכד' באמצעות ממשק המדמה מענה אנושי.

במקום השלישי: זכו צוות מפתחים מאלעד שפיתחו מערכת משחקים ייחודית המאפשרת ללמוד את עולם התכנים היהודים באופן חוויתי במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר