צפו בגלריה

סין מציגה: הספריה שתצליח לנתק אתכם מהסמארטפונים

"יש את הכל בסמארטפון" המשפט הזה הפך את הספריות לריקות מאדם. אך סין, יצרנית הפלאפונים הגדולה החליטה להילחם בתופעה ולהחזיר את הקוראים לספריה בדרך מרתקת במיוחד.

(צילום: mvrdv.nl)

ההתפתחות הטכנולוגית אמנם שיפרה את חיינו ללא הכר אך לצד זה פגעה בלא מעט גופים פרטיים וציבוריים שהפכו לאט לאט להיות פחות רלוונטיים. אחד מהם הוא הספרייה, המוסד הזה שקיבץ ילדים נשים וגברים והעניק להם זמן איכות עם ספרים שונים חווה נפילה עזה מאז פרצה הטכנולוגיה לחיינו ונראה כי אין דבר שמסוגל למנוע את ההתרסקות הזאת, הזמינות והקלות שמציעה הטכנולוגיה חייבו את הספרייה שרצתה להישאר רלוונטית בצורה כזו או אחרת לחשב מסלול מחדש.

בארץ למשל החלו מספר ספריות לשנות גישה והתנערו מהאווירה המיושנת של הספריה המסורתית והחלו לשלב מופעים, הרצאות ופעילויות שונות שימשכו את הקוראים ממסכי המחשב והסמארטפון אל אולמי הספרייה.

כך למשל העיר טייג'ין הסמוכה לבייג'ינג שבצפון מזרח סין. בעיר החוף המונה כ-10.1 מיליון תושבים, נחנכה אחת הספריות המרשימות ביותר בעולם בכרך התרבות של בינחאי שבלב העיר.

צילום: mvrdv.nl

הספריה, שנקראת "העין של בינחאי", משתרעת על פני 34 אלף מטרים רבועים ומכילה לא פחות מ-1.2 מיליון ספרים. על פי מיטב המסורת הסינית, הבניין המפואר, שצורתו דומה לעין אנושית, נבנה בשלוש שנים בלבד והיא עוצבה על ידי חברת הארכיטקטורה ההולנדית MVRDV.

הספריה כוללת אזור קריאה בקומת הקרקע, ולאורך המסדרונות שלה ניתן למצוא חדרי מחשוב, חדרי אודיו ואפילו חדרי ישיבות. במרכז המבנה המרשים ניצב לו פסל עגול וענק שמדמה את רשתית.

צילום: mvrdv.nl

אם באתם עד לשם כדי למצוא ספר מסוים ולא מצאתם, תרימו ראש למעלה.

בספריה החדשה יש למעלה מ 100,000 ספרים שנמצאים במדפים בתקרה, לצוות הנקיון של הספריה הצטרפה קרן לייזר שתסייע בשמירת המקום נקי מאבק גם במקומות הגבוהים.

צילום: mvrdv.nl
צילום: mvrdv.nl
צילום: mvrdv.nl
צילום: mvrdv.nl

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר