"פגיעה בחוסן צה"ל"

ריבלין דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה

נשיא המדינה מאכזב היום את החייל לשעבר, והאסיר בהווה, אלאור אזריה, בהודעתו כי החליט שלא להיענות לבקשת החנינה אותה שלח לו אזריה לאחר ההקלה בעונשו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ריבלין (צילום: גיל יוחנן, ynet)

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (ראשון) לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, החייל שירה במחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון.

במכתב שנשלח מבית הנשיא לאזריה, המרצה עדיין את עונש מאסרו, נכתב: "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה".

''מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין''.

עוד נאמר במכתב, כי הנשיא לקח בחשבון את העובדה שהרמטכ''ל איזנקוט כבר החליט להקל בעונשו של אזריה: ''בספטמבר 2017 מצא לנכון הרמטכ"ל להוסיף ולהקל בעונשך ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליך וזאת משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".

אזריה בבית המשפט (צילום: Jim Hollander/POOL)

"מתוך כך סבור הנשיא כי במכלול השיקולים ולאור האמור לעיל, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

לסיום, כתבו לאלאור אזריה מלשכת ריבלין: ''בהחלטת הנשיא הובאה בחשבון העובדה כי אתה צפוי לעמוד בפני הועדה לעיון בעונש שתשקול את שחרורך בעוד כשלושה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר