בפעם השישית

לאחר 4 שעות: הסתיימה חקירתו של ראש הממשלה

במהלך 4 השעות, ישב בנימין נתניהו מול החוקרים שאספו חומרים לתיק 1,000. למשטרה יש עדויות על עזרה שנתן נתניהו לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, שסירב להגיב (אקטואליה)

נתניהו ואלשיך (צילום: ארכיון: Miriam Alster/FLASH90))

הערב (ראשון) הסתיימה חקירתו השישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה מסר את גרסתו לחוקרים. החקירה החלה בסביבות השעה 17:00, כשבראש צוות החוקרים עמד מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור.

מהמשטרה נמסר לאחר החקירה: "אנו מאשרים כי ראש הממשלה נחקר היום במשך מספר שעות במעונו בירושלים, וזאת במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות". נתניהו מצידו צייץ לאחר החקירה: "גם הערב אני בטוח לחלוטין: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום!".

החקירה הערב התמקדה בפרשת 1000, במסגרתה חשוד נתניהו שקיבל מתנות מאנשי עסקים והעניק תמורה. חוקרי המשטרה רצו לקבל מנתניהו בין השאר תשובה על השאלה מהי העזרה שקיבל ארנון מילצ'ן בתמורה לסיגרים ולארגזי השמפניה שסיפק לבני הזוג נתניהו.

במשטרה נחושים לסיים את החקירה עד אמצע החודש הבא והחליטו כי ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי הוא שיבצע את סיכום החקירה, גם אם יגיע מועד סיום תפקידו. ב-6 בדצמבר אמור ראש אגף החקירות החדש ניצב גדי סיסו להיכנס לתפקידו כראש אגף החקירות החדש. יצחקי היה אמור לפרוש כבר לפני חצי שנה אך נשאר בתפקידו בעקבות בקשת המפכ"ל.

למשטרה יש מספר עדויות לפיהן מילצ'ן נעזר בנתניהו הן בנושא סגירת ערוץ 10 והן בנושא הוויזה. זאת גם הסיבה שחיקור הדין שבוצע בלונדון למילצ'ן בוצע באזהרה. המטרה הייתה שלמשטרה תהיה האפשרות להגיש כתב אישום גם נגדו. מנגד יש עדיין מי שסבור שאפשר לוותר על הגשת כתב אישום נגד מילצ'ן, לנוכח העובדה שמדובר באזרח שתרם רבות למדינה ונתן את המתנות בלית ברירה. יועץ התקשורת של מילצ'ן רונן צור, מסר: "אין תגובה".

בצוות החקירה חלוקות הדעות. אמנם קיים קונצנזוס שיש די ראיות להעמיד לדין את נתניהו בעבירת שוחד ולכל הפחות בקבלת טובות הנאה, אך בשאלה כיצד לנהוג במילצ'ן יש דעות שונות. עד כה גרסו במשטרה כי לנוכח עדותו השנייה של מילצ'ן ותרומתו לקידום החקירה אפשר יהיה להמליץ על כתב אישום רק נגד נתניהו, אולם כעת יש בצוות החקירה מי שסבור כי קיים צורך לכרוך את נתניהו ומילצ'ן יחדיו. האוחזים בדעה זו טוענים כי יהיה קושי להסביר בבית המשפט מדוע הוגש כתב אישום רק נגד נתניהו. התומכים בהאשמת המיליארד מזהירים שאי העמדתו לדין תיראה כרדיפה אישית נגד נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר