אין חנינה

ח"כים מהימין ומשפחת אזריה במתקפה נגד נשיא המדינה

לאחר שנשיא המדינה החליט שלא לשעות לבקשת החנינה שהגיש אלאור אזריה, יצאו בני המשפחה בביקורת נגד הנשיא שיכל לשים קץ לסבלם - כלשונם. גם מירי רגב הצטרפה לביקורת (חדשות)

אלאור אזריה והוריו (צילום: פלאש 90)

בני משפחתו של החייל אלאור אזריה, שירה למוות במחבל הפצוע בחברון, הגיבה "באכזבה ובצער" על החלטתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לדחות את בקשת החנינה שהגיש אלאור.

בהודעה שמסרה המשפחה נמסר "המשפחה זועמת על שאביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים לעוד בדיקת MRI - בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי",.

עוד אמרו בני המשפחה כי: "הנשיא יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה, לשים סוף לוויכוח שקורע את העם ולסיים את מאסרו המיותר של אלאור שלנו. היה מקום למידה רבה יותר של חמלה כאשר מדובר בלוחם מצטיין שפעל מול מחבל שבא לרצוח לוחמים ואזרחים בחברון. בשל האירוע ותוצאותיו לקה צ'רלי באירוע מוחי לפני כמה חודשים ובאחרונה חלה שוב הרעה במצבו. מצער שבבית הנשיא העדיפו להוציא הודעה לתקשורת עוד לפני שטרחו לפחות לעדכן את ההורים".

לסיום אמרו "המשפחה תמשיך לפעול בנחישות על מנת להביא לשחרורו של אלאור מהכלא ומאוכזבת מאוד מחוסר הרגישות של הנשיא".

בהחלטה שקיבל הבוקר קבע הנשיא: "במכלול השיקולים, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

בהודעת הנשיא על ההחלטה נכתב עוד: "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה. מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין".

לאחר ההודעה על סירובו של הנשיא ריבלין להעניק לאזריה חנינה,מתחו גורמים פוליטיים בימין ביקורת נוקבת על הנשיא. שרת התרבות מירי רגב הצהירה כי "נשיא המדינה פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור". שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה". השר נפתלי בנט שוחח עם אמו של אלאור אזריה, הביע צער על ההחלטה וביקש ממנה למסור את אהבתו לאלאור ולאביו צ'רלי.

אתי אזריה, אחותו של אלאור, הגיבה בפייסבוק על ההחטה: "לא נרפה, חיים שלי. איתך עד הסוף, אחי היקר!!!". אחיו אדיר שיגר מסר דומה: "תמיד איתך, עד הסוף... אח יקר!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר