"ניסיתי למנוע פילוג, לא הצלחתי"

אבוטבול החליט: "רץ לקדנציה שלישית בעיריית בית שמש"

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, קיבל החלטה להתמודד על ראשות העיר לקדנציה שלישית: "ניסיתי למנוע מחלוקת בעיר, אבל לצערי המהלך לא צלח" • גפני: "ניסה לסכסך בתוך 'דגל'" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה אבוטבול (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

פרסום ראשון • אבוטבול רץ לקדנציה שלישית: אחרי שהמתין להכרעה של "דגל התורה" בשאלה אם תריץ מועמד מטעמה לראשות העיר - הכרעה שלא התקבלה עד כה - משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, קיבל החלטה סופית להתמודד על תפקיד ראש העיר לקדנציה שלישית, וזאת בפעם הרביעית לאחר שבפעם הקודמת התמודד בשתי מערכות בחירות - כך נודע ל"כיכר השבת".

יצויין, כי בתחילת החודש התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לבחירות ברשויות המקומיות שייערכו בעוד פחות משנה, ואמר כי אבוטבול "צריך להמשיך בתפקידו ואנחנו נתמוך בו בכל הכוח". לדברי דרעי: "אין עוד ראש עיר שנותן כל כך הרבה סמכויות ותפקידים לכל המפלגות ומכבד את כולם. כולנו זוכרים כיצד כולנו התגייסנו למענו ופעלנו יחד ימים ולילות למען הצלחתו. אבוטבול ימשיך בתפקידו".

"תושבי בית שמש היקרים שלום וברכה", הודיע הערב אבוטבול, "מתוך אחריות אישית לשלמות העיר בית שמש, ובברכת גדולי ישראל, ראשי הישיבות ורבני העיר, הריני להודיעכם על החלטתי להתמודד לראשות העיר לקדנציה נוספת.

"אין זה סוד שהעיר בית שמש עברה תקופות קשות של מתחים פנימיים בין המגזרים השונים. בסעייתא דשמיא זכיתי ביחד עם ידידי ושותפי לדרך, למנוע את הקיטוב ואת מלחמת האחים ובנינו תהליך ארוך של דו קיום בו יש מקום לכלל האוכלוסיות המגוונות. כיום הקואליציה העירונית מונה 16 חברים מתוך 19, וזאת מתוך אחריות לעתידה של העיר ומתוך מטרה להיות גורם מאחד ומלכד".

"אין זה סוד שגורמים חרדים כאלו ואחרים הביעו רצון להתמודד על ראשות העיר", כתב אבוטבול, "דווקא מתוך אחריות ואחדות ומתוך רצון למנוע מחלוקת, הצעתי לפני מספר שבועות לאפשר לכלל הציבור החרדי להתלכד כאיש אחד בלב אחד ובאופן שלא ייגרם שסע ופילוג ואף פעלתי רבות שלמהלך תצטרפנה סיעות מהציבור הכללי. באופן זה רציתי להוות גורם מאחד שאמור לפטור את העיר בית שמש מכל קלחת פוליטית ומתחים בתוך הציבור החרדי ואף מחוצה לו".

"לצערי", כותב אבוטבול, "מהלך זה לא צלח שלא באשמתי. בעקבות זאת, מתוך אחריות ובברכת רבני העיר שהשלום והאחדות חשובים להם ומתוך הבנה עם מפלגות מרכזיות מהציבור הכללי שמעוניינים בהמשך ההליך ושמירה על הסטטוס- קוו הקיים בעיר, ביחד עם תמיכתו הבלתי מסוייגת של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי וגורמים רבים מהמפלגות החרדיות אשר מביעים בצורה מוחלטת את רעיון האחדות ואשר מבקשים ממני לפעול בדרך בה אני רגיל ללכד את כלל הגורמים באופן שייגרם קידוש שם שמים...".

אבוטבול מודיע בשלב זה כי "בעז"ה בימים הקרובים נתכנס יחד עם שותפי לדרך מהמפלגה הכללית והמרכזית בבית שמש ויחד עם מפלגות מהציבור החרדי כדי להתחיל את הדרך הארוכה לאחדות מקיר לקיר של כלל האוכלוסיות המרכיבות את העיר.

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לתושבי העיר על האימון והתמיכה. כשנבחרתי לראשונה בשנת 2008 לראשות העיר בטקס הניצחון אמרתי לך והתחייבתי לכם "תמיד אשאר מוישה". אני מתחייב לכם גם הפעם להמשיך להנהיג את העיר בגובה העיניים לכל אזרח, בפשטות, בצניעות, בענווה ובכבוד הדדי לכל אחד ואחד. להתייחס לכל פנייה של כל אדם באשר הוא. לנסות להיות אוזן קשבת לכל יחיד ויחיד".

מלשכתו של יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני נמסר כי "לאחר 3 קדנציות שדגל התורה תמכה במשה אבוטבול לראשות העיר, הוא ניסה לגרום לסכסוך בתוך דגל התורה ולהחליט עבורה מי יהיה מועמדה לראשות העיר. 'דגל התורה' לא תסכים למהלך הזוי כזה שגורם מחוץ למפלגה יחליט עבורה מי יהיה המועמד שלה. 'דגל התורה' תקבל החלטה בנושא רק בהחלטתם ובאישורם של גדולי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר