סוף הסאגה

הגאון רבי משה בוחבוט - נבחר לרבה של טבריה

חודשים של עימותים, עתירות לבג"ץ והפגנות תמיכה בעיר טבריה הגיעו לסיומן עם בחירתו של הגאון רבי משה בוחבוט - מועמדו של נשיא המועצת - לרבה של העיר טבריה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רגע ההכרזה על המנצח (צילום: באדיבות המצלם)

קרב רב: חודשים של עימותים, שכללו את דחיית הבחירות, עתירות לבג"ץ והפגנות תמיכה בעיר טבריה הגיעו היום (שני) לסיומן עם בחירתו של הגאון רבי משה בוחבוט לרבה של העיר טבריה.

בזה אחר זה הגיעו 16 חברי הגוף הבוחר לאולם הכינוסים במלון עדן בעיר והצביעו עבור המועמד שלהם בבחירות. עם ספירת הקולות התברר כי 10 מחברי הגוף הבוחר הצביעו עבור הגר"מ בוחבוט, לעומת שישה שתמכו בגאון רבי יצחק יוסף שלוש, ובכך נבחר הרב בוחבוט לרבה של טבריה.

הרב בוחבוט נתמך על ידי נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שקרא לחברי גוף הבוחר להצביע עבורו. הרב בוחבוט פרש מהתמודדות במהלך המירוץ בשל בעיות רפואיות, אך לאחר שהתחזק ונתרפא, הגר"ש כהן ביקש ממנו להתמודד שוב לתפקיד.

מפגינים בכניסה למלון בו נערכו הבחירות (באדיבות המצלם)

יצוין כי בתחילה הראשון לציון הגר"י יוסף התנגד למינוי הרב בוחבוט אך לאחר פגישה בין הגר"י יוסף לנשיא המועצת הגר"ש כהן, הסכימו השניים לתמוך ברב בוחבוט.

גורמים בש"ס אומרים כי "שניהם היו חביבים, שניהם היו משלנו, אבל קיבלנו את הוראת חכם שלום ופעלנו לפיה. לא מדובר בניצחון האור על החושך אלא בקיום הכרעתו של חכם שלום כהן".

אנשי הציונות הדתית בעיר ביקשו למנות לתפקיד את הגאון רבי שלמה דידי, גם הוא רב חרדי אך נחשב למקובל מאוד ובעל השפעה גדולה ברחבי העיר, אלא שלאחר דיונים הוחלט במועצת הרבנות הראשית לפסול את הרב מלהתמודד, זאת בהוראת היועץ המשפטי עו"ד הראל גולדברג, בשל העובדה שהרב דידי אינו מחזיק בכושר לרב עיר.

לדברי גורמים בעיר, לאחר שהרב דידי החליט שלא להתמודד ולא לנסות להיכנס לעימות על התפקיד, ואף הכריז שיעמוד לצד הרב הנבחר, פעיליו של הרב העבירו את תמיכתם לרב שלוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר