תיק 3000

המשטרה דורשת את הדחת דוד שרן ומודי זנדברג

במשטרה ובפרקליטות החליטו לפעול עוד בטרם סיום החקירה להדחתם מתפקידיהם הציבוריים של דוד שרן ומודי זנדברג החשודים שקיבלו שוחד ממיקי גנור לקידום העסקאות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד שרן ומודי זנדברג (צילום: שאול גולן, ynet, ויהודה חיים, פלאש 90)

המשטרה והפרקליטות פועלות להדחת דוד שרן והשר לשעבר מודי זנדברג מתפקידיהם הציבוריים לנוכח חומרת החשדות נגדם במסגרת פרשת הצוללות, כך דווח ב-ynet. בישיבה דחופה שהתקיימה הבוקר (ב') בחנו נציגי המשטרה והפרקליטות כיצד ניתן להדיח את שרן - המשמש כמזכיר חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) ואת זנדברג - שמכהן כיו"ר חברת קרן היסוד.

במסגרת פרשת 3000 מסר עד המדינה מיקי גנור, מי ששימש כאיש הקשר של החברה הגרמנית בישראל, עדות מפלילה נגד גורמים שונים, בהם שרן וזנדברג. בעדותו טען גנור כי העביר לשרן כ-80 אלף שקל במזומן בעת שזה כיהן כראש לשכת ראש הממשלה ועל מנת שיקדם את ענייניו. כמו כן, סיפר גנור כי העביר גם 100 אלף שקלים למודי זנדברג, המשמש כיו"ר קרן היסוד עבור "ייעוץ", זאת על מנת שיקדם בעבורו את התהליכים לצורך קידום עסקת הצוללות ועסקאות נוספות.

השניים נעצרו לאחר עדותו של גנור ונחקרו ובתום מעצרם הורחקו ממשרדיהם. לקראת תום תקופת ההרחקה החליטו במשטרה לנהוג בצעד דרמטי וחריג, כשהודיעו על התנגדות תקיפה לחזרתם של השניים לתפקידיהם הבכירים וזאת עוד למרות שהחקירה טרם הסתיימה. במשטרה הכינו דו"ח כנגד השניים וביקשו את עזרת הפרקליטות בעניין.

הבוקר, כאמור, עמדת המשטרה הפכה רשמית כאשר דיון בהשתתפות בכירים בחברות הממשלתיות התקיים בעניין. עתה נראה כי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה יצטרכו לתת את הדעת בנושא ולקבל החלטה.

אתמול, פשטו חוקרי המשטרה על משרדי חברת קצא"א, סרקו במשך שעות את מחשביו של שרן ושלפו מהם מידע.

"לא יכול להיות שנוכח חומרת מעשים שכזו ולאור הראיות שיש לנו, עובדים בכירים אלה יחזרו לתפקידם כאילו כלום לא קרה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק. "נפעל בכל הכוח להרחיק את השניים מהמשרה הציבורית שבה על פי החשד מעלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר