הפרקליטה החשודה

חשש לטיוח: רות דוד סגרה "מגה תיק" בתוך ימים ספורים

פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, שנחשדה ונעצרה במסגרת "פרשת רונאל פישר" המסועפת, התנהלה באופן מקומם ומעורר "חששות ותמיהות כבדים" בתיק משמעותי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רות דוד ודוד רוזן (צילום: יואב דודקביץ' ושאול גולן, ynet)

סגירתו של תיק עב כרס על ידי פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד בתוך שלושה ימים מיום קבלת המלצת המשטרה, מעלה חששות כבדים ותמוהים על נסיבות סגירתו - כך קבע לאחרונה נציב התלונות על פרקליטים, השופט בדימוס דוד רוזן.

למסקנתו זו הגיע רוזן, לאחר שבדק את תלונתו של רפי רותם, חושף השחיתויות, כלפי נושאי משרה בכירים במשרד ממשלתי. הסגירה בתוך ימים ספורים הייתה לא ראויה ואף מעלה חשש לטיוח, טוען הנציב.

התיק המדובר עסק בהמלצת המשטרה לפרקליטות מחוז תל אביב, להעמיד לדין גורמים שונים ברשות המסים בפרשה מתחילת שנות ה-2000. התיק כלל ארגזים רבים המאכלסים עשרות קלסרים של חומרי חקירה ועדויות.

כשרפי רותם החל לבדוק את סגירת התיק בידי פרקליטות מחוז תל אביב, התברר כי התיק שהה בפרקליטות מחוז תל אביב מ-24 ביוני עד ל-12 ביולי ונגנז על ידי רות דוד, שהייתה אז פרקליטת המחוז.

רוזן מאשר כעת את טענות רותם, כי החלטתה של דוד - שהייתה מעורבת בהמשך ב'פרשת רונאל פישר' - לגנוז את התיק, התקבלה שלושה ימים בלבד לאחר קבלת תיק החקירה מהמשטרה, זמן קצר מאוד בשביל לנתח את כל הממצאים של המשטרה.

"סגירת המגה-תיק תוך ימים ספורים בלבד על ידי פרקליטת מחוז שעיין בחוות דעת שנפרשה על פני 160 עמודים, אינה יכולה שלא לעורר תמיהה", קובע רוזן.

"קשה להניח שבימים ספורים אלה, שכללו בתוכם גם סופי שבוע, עיינה פרקליטת המחוז גם במסמכים ועדויות מרכזיות בתיק החקירה. לימוד 160 עמודים של חוות דעת, עמוסי עובדות ופרטים, אינו דבר של מה בכך. גם פרקליט מנוסה ומקצועי לעילא אינו מגיע, ככלל, להחלטה אך על בסיס קריאת חוות דעת. פרקליט מקצועי ומנוסה ככל שיהיה נדרש לעיין בתוצרי חקירה מרכזיים, שהובילו את עורך חוות הדעת למסקנתו", מסיים הנציב את הבעת חשדותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר