לגיונו של מלך

ה'בנקט' העולמי של חב"ד מזווית שלא הכרתם • צפו

השלוחים שכבשו יעדים חדשים, הקריאה המרגשת של השליח התאילנדי, הסיפורים האישיים המפתיעים וחווית שמחת-תורה ליד המזח בניו ג'רזי • בלעדי ל'כיכר השבת': תיאור חי ומרגש, שלב אחר שלב, של אירוע ההצדעה היוקרתי שנערך אמש בהשתתפות 5,000 שלוחי חב"ד בכל העולם • צפו בתיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יחזקאל איטקין)

אלה היו שלוש שעות רוויות עוצמה יהודית בינלאומית – ששיקפו את הממדים הכבירים שאליהם הגיע מפעל האדירים של שלוחי הרבי מליובאוויטש לרחבי הגלובוס: אתמול (ראשון), בהאנגר ענק ליד המזח בניו ג'רזי, התכנסו למעלה מ-5,000 שלוחי חב"ד יחד עם תומכיהם ומקורביהם ל'בנקט' – ערב הצדעה יוקרתי שחותם את ארבעת ימי 'כינוס השלוחים העולמי' של חסידי חב"ד. ה'בנקט' נחשב לאירוע המנהיגות היהודי הגדול ביותר בעולם, ומשתתפים בו, לצד ה'שלוחים', אישי מפתח וממשל, אנשי עסקים ופילנתרופים המסייעים למערך השליחות של חסידי חב"ד.

החל מהשעה שלוש אחר הצהריים החלו ה'שלוחים' לגדוש את האולם הגדול שהוסב בהשקעת ענק כדי לארח את מעמד ההצדעה השנתי שבו מועלה על נס פעילות ה'שלוחים' שזכו להימנות על מערך השליחות של הרבי מליובאוויטש לרחבי תבל.

לאורחים ציפתה ארוחת ערב יוקרתית בליווי מוסיקה מרובת כלי נגינה. מסכי ענק הקרינו את הנעשה בכל חלקי האולם און ליין, במתכונת של התוועדות חסידית – שבה כולם שותפים לחוויה וחשים כמי שיושבים יחד למרות גודלו הפיזי יוצא הדופן של האולם.

ה'בנקט' נערך השנה במתכונת חדשנית ייחודית, בשילוב קטעי מולטימדיה חדשניים וסרטונים קצרים שתיעדו את פעילותם חובקת התבל של ה'שלוחים' במקומות נידחים, ובהם אזורים מוכי אסונות טבע. בין היתר הועלתה על נס פעילותם של ה'שלוחים' בוויאטנם, באיי הבתולה, בחברון ועוד.

ה'שלוחים' שנבחרו השנה לשאת דברים ריגשו את הציבור בסיפורי השליחות שלהם, כאשר מיד לאחריהם הוזמנו לנאומים קצרים – מקורבים שגילו את יהדותם והחלו לשמור תורה ומצוות בזכותם של השלוחים שקירבו אותם ליהדותם.

עולם יהודי מאוחד

את אחד הנאומים המרגשים נשא הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד לבנגקוק, תאילנד. הרב וילהלם אמר בנאומו: "כל העולם יודע שכאשר יבוא מישהו לבית חב"ד בחור נידח בעולם ויגיד שאבד לו הדרכון והכסף – הוא יקבל את העזרה הזקוקה לו; כשיהודי ירצה ללמוד תורה בחברותא במקום נידח, לשאת תפילה או לקיים מצווה - אנחנו נהיה שם בשבילו. האחווה כלפי כל יהודי, האפשרות לעשות טוב לכל יהודי ורוח הקירוב שהרבי החדיר בנו - הם אלו שמאחדים את עם ישראל. זה מה שהרבי רוצה מאתנו וזה מה שהשלוחים עושים בצורה כל כך מוצלחת בכל העולם".

הרב וילהלם קרא לחבריו ה'שלוחים' "להרים כוסית ולהגיד 'לחיים', ולהתפלל שנזכה למלא את השליחות ולהיות מאוחדים. כי כשאנחנו נהיה מאוחדים - כל העולם יהיה מאוחד".

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר לאחר מכן עלו לבמה עשרת שלוחי חב"ד בערי תאילנד וניגנו יחד ניגון חסידי מרומם נפש.

ארבע מדינות חדשות

במהלך הערב הוכרזו ארבע מדינות חדשות שעלו השנה על מפת השליחות של חסידי חב"ד: אלו המדינה האפריקנית אוגנדה, לצד מונטנגרו, האי קוראסאו שבאיים הקריביים ולאוס. עם ההכרזה הזו מגיע מספרן של המדינות שבהן פועלים שלוחי חב"ד ללא פחות מ-100 מדינות מסביב לגלובוס שאליהן מגיעה השפעתו של הרבי מליובאוויטש דרך שליחיו לרחבי העולם.

ה'שלוחים' החדשים הם הרב משה ורעייתו יוכבד רסקין, שניהם ישראלים, שעוזבים את הארץ יחד עם ילדם הצעיר ששמו, איך לא, מנחם מנדל. לפני כמה שבועות יצאה המשפחה לקמפלה, בירת אוגנדה, שם הקימו את בית חב"ד החדש. זאת לצד השלוחים שיצאו לשלוש המדינות הנוספות שעלו השנה על מפת השליחות.

על בתי החב"ד החדשים שנפתחו הכריז, כמדי שנה, הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי וסגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' שחולש בהוראת הרבי על מערך שלוחי חב"ד. עשרות האלפים שנקבצו אל האירוע התרגשו לשמע הבשורה וקיבלו את השלוחים הטריים בתשואות נרגשות. ההכרזה הייתה חלק ממסורת ה'רול-קול' שבה מוכרזות כל מדינות העולם שבהם מכהנים שליחי חב"ד, כאשר במדינות מרכזיות דוגמת רוסיה, צרפת וכמובן ארץ ישראל - התזמורת מנגנת ניגון חסידי שמזוהה עם המדינה המדוברת.

כאמור, לאורך האירוע נאמו צעירים יהודיים מרחבי העולם שהתקרבו על ידי ה'שלוחים' לשמירת מצוות, ושיתפו את הקהל במהפך שחל בחייהם. אחד הנואמים היה חייל ב'חיל השלום' האמריקני בגאנה, שסיפר כיצד פגש באקראי, כשהלך לקניות בסופרמרקט מקומי, רב בעל חזות יהודית שהתברר כשליח חב"ד למדינה הנידחת. הקשר נוצר מיד – וכל השאר היסטוריה. "לא הייתי מסר את הסיפור האישי שלי כאן אלמלא הייתי יודע שהסיפור הזה הוא סיפורם של עשרות אלפי צעירים יהודיים כמוני, מכל העולם", קרא בהתרגשות, לקול תשואת הקהל העצום.

ה'בנקט' הסתיים בריקוד ספונטני שסחף אץ האלפים הרבים באולם. האולם כולו הפך לזירה מחשמלת של שירה חסידית אדירה, שהזכירה לרבים מהמשתתפים את חווית חג שמחת תורה במחיצתו של הרבי מליובאוויטש. הריקודים נערכו לקול שירת ה'ניגון לראש חודש כסלו' שמציין את נס ההצלה של הרבי בתאריך זה בשנת תשל"ח, את 'מארש השלוחים' ואת 'ניגון ההקפות' של שמחת תורה.

תמונת הילדים

אירוע ה'בנקט' נועל את ארבעת הימים הגדושים של כינוס השלוחים הבינלאומי של החסידות ששולחת זרועות של אור יהודי לכל העולם, בשליחותו ובהשראתו של הרבי מליובאוויטש. קודם לכן, בשעות הבוקר של יום ראשון, התייצבו אלפי השלוחים בחזית מרכז חב"ד העולמי, בניין מספר 770 שבשדרת איסטרן פארקווי בניו-יורק, לצילום הקבוצתי שהפך למסורת שגדלה ומתעצמת משנה לשנה.

אלא שלתמונת ה'שלוחים' הידועה – יש המשך מרגש לא פחות: לאחר צילום תמונת השלוחים המסורתית, פינו ה'שלוחים' המבוגרים את הטורבינות ואת מקומם תפסו ילדי ה'שלוחים' המשתתפים אף הם בכינוס – 'צעירי השלוחים', בעגה החב"דית. היה מרגש לחזות בדור ההמשך של שלוחי חב"ד המהווים את עתיד העולם היהודי.

לאורך ימי הכינוס נהנו 'צעירי השלוחים' מתוכנית מיוחדת וחוויתית ביחד עם ילדי שלוחים כמותם, לאחר שלאורך השנה הם חיים בסביבה זרה ומנוכרת. הילדים התרגשות לפגוש את חבריהם, אותם הם מכירים מ'חיידר נט' – תלמוד התורה הווירטואלי שבהם לומדים ילדי ה'שלוחים' בערים שבהן לא קיים תלמוד תורה יהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר