חנוכה בריא: אותו הטעם רק בלי הסכנות
(צילום: שאטרסטוק)
אאא

חודש כסליו הגיע וכל החנויות מלאות כבר בסופגניות ממולאות בכל טוב ומנקרות עיניים. את הנזק שמזון מטוגן עושה לגוף כולם כבר יודעים, הוא לא מזין אותנו כמו שצריך והוא משמין ועלול להוביל למחלות לב וכלי דם  ולצערינו מזון מטוגן גם נמצא כמעלה סיכון למחלת הסרטן. אנחנו יודעים שזה קצת מבאס לשמוע את זה רגע לפני החג הכי שומני בשנה אז לא נגיד לכם להימנע לגמרי מהמסורת האהובה של החג, אך במקום זאת - קחו את הטיפים שיאפשרו לכם ליהנות ממטעמי החג, תוך שמירה על גוף בריא ככל הניתן

אז הדבר הראשון שעליכם לעשות זה להימנע ככל הניתן מאכילת מאכלים מטוגנים ורווים בשומן, זה מגרה ומריח טוב וקשה לחשוב על מציאות בה הריח הזה חודר לנו לאף והיד לא מושטת אוטומטית לקערה המהבילה, אבל חשוב לדעת שיש אלטרנטיבות ועוד יותר חשוב זה לאמן את השריר של כוח הרצון

האלטרנטיבה הבריאה שתאפשר לכם חג טעים ובריא יותר זה להכין את אותם המאכלים ורק לוותר על הטיגון ולהעדיף בישול ואפיה שיביאו לתוצאה לא פחות טעימה, נסו לביבות ירק אפויות או אפילו סופגניות אפויות, אם בכל זאת קשה לכם לוותר על הטיגון אז מומלץ להקטין את הגודל של הלביבות/סופגניות ולהמעיט את כמות השמן, תכלס לביבות קטנות הרבה יותר יפות…  

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא הקפדה על תזונה טובה במשך היום, כי זה שבלילה נהוג לאכול קצת ממאכלי החג זה לא אומר שאתם צריכים לצחצח שיניים עם ריבה ולשתות את הקפה עם סופגניה.

תאכלו ביום טוב ובריא ותרשו לעצמכם טעימה קטנה בלילה וזכרו - תזונה טובה לא רק מועילה למידות הבגדים שלכם אלא גם ממעיטה באופן דרסטי את הסיכון לחלות בסרטן.