מרקל: מעדיפה ללכת שוב בחירות על פני ממשלת מיעוט

קנצלרית גרמניה אמרה את הדברים בראיון לתקשורת הגרמנית לאחר כישלון המשא ומתן עם המפלגה הדמוקרטית. מרקל ניצחה בבחירות לפני חודשיים בפעם הרביעית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רק לפני כחודשיים התקיימו הבחירות בגרמניה וכבר נראה שייתכן והמדינה האירופאית תלך לסיבוב בחירות נוסף בשל כישלונה של הקנצלית אנגלה מרקל להקים ממשלה יציבה.

הקנצלרית אמרה כי לאור המבוי הסתום וחוסר רצונה להקים ממשלת מיעוט היא מעדיפה ללכת לבחירות. "מנקודת המבט שלי בחירות חדשות זו האפשרות הטובה יותר", אמרה מרקל.

בראיון לרשת ZDF אמרה מרקל כי אין בכוונתה להתפטר בגלל קריסת השיחות ושכל קריאת התפטרות לא תעזור להרכבת קואליציה חדשה. הקנצלרית אמרה שהיא מוכנה לכהן עוד ארבע שנים בתפקיד, ושהיא מרגישה שכעת חשוב לשלוח מסר של יציבות לגרמניה, לאירופה ולעולם.

לפנות בוקר הודיעה מרקל שהיא תבשר לנשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, כי לא הצליחה להקים קואליציה במסגרת המו"מ עם שאר המפלגות. ההחלטה ללכת אל הנשיא, שבכוחו להכריז על בחירות חדשות, התקבלה לאחר שהמו"מ בין מפלגתה הנוצרית דמוקרטית למפלגה הדמוקרטית החופשית נכשל לאחר ארבעה שבועות של דיונים. מרקל סירבה להקים ממשלה צרה עם מפלגת הירוקים.

"האמנו שאנחנו נמצאים בדרך להסכם", אמרה מרקל, שרק לפני כחודשיים ניצחה בבחירות בפעם הרביעית, והוסיפה: "זהו יום של הרהורים ומחשבה עמוקה על האופן שבו גרמניה צריכה להמשיך. כקנצלרית, אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה תנוהל באופן הטוב ביותר בשבועות הקשים שמצפים לנו".

בראיון ל-ZDF נשאלה על האפשרות להרכיב שוב "קואליציה גדולה" עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית. מרקל אמרה שהיא רוצה לראות את התגובה של מפלגתה אחרי השיזחה עם נשיא גרמניה. הסוציאל דמוקרטים כבר הבהירו שהם ילכו לאופוזיציה, כדי לבנות מחדש את המפלגה אחרי שנים רבות בצלה של מרקל ומפלגתה השמרנית.

בנוסף אמרה קנצלרית גרמניה, שהיא מאוכזבת מההחלטה של המפלגה הדמוקרטית החופשית לפרוש מהשיחות, וכי אינה מצפה שהמפלגה תחזור בה. הגוש שבראשו עמדה מרקל - איחוד של המפלגה הנוצרית דמוקרטית עם המפלגה הנוצרית סוציאלית, קיבל כ-33% מהקולות בבחירות בספטמבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר