תרגיל עוקץ

צפו: כלב מאומן תוקף "מחבל" ביעילות רבה

יחידת הכלבנים של 'עוקץ' בשבוע אימונים מיוחד שמדמה לחימה בזירה הפלסטינית, זאת על פי ההערכות של גורמי המודיעין בישראל כי זו הזירה הנפיצה ביותר (צבא וביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי יחידת "עוקץ" מתרגלים "שבוע לחימה" בתרגיל פתע גדול שמתכונן לזירה הפלסטינית בדווקא. הערכות המודיעין בצה"ל בשנה האחרונה מלמדות כי גבהו הסיכויים להסלמה ולפריצה של עימות בזירה הפלסטינית, וחרף המתיחות עם רצועת עזה בחודש האחרון - הדבר אמור במיוחד על יהודה ושומרון דווקא.

באחת משתי הזירות הפלסטיניות עלולה לפרוץ המלחמה הבאה. ובדומה לחטיפת שלושת הנערים, שחיממה את גזרת הרצועה עד למבצע צוק איתן בקיץ 2014, גם לקראת 2018 ההערכה היא דומה ואף מחוזקת יותר. ההערכות האלה באות לידי ביטוי בשטח, בסדרת תרגילים ואימונים שצה"ל עורך בימים אלה כדי להכשיר את הכוחות למצב של הסלמה מתפרצת ביהודה ושומרון. אחד התרגילים שנערכו לאחרונה הוא של יחידת הכלבנים של צה"ל, "עוקץ", השייכת לפיקוד המרכז.

מדובר באימון מתפרץ בסגנון "שבוע מלחמה", התרגיל הגדול ביותר שערכה עוקץ בשנים האחרונות, והוא התקיים בשבוע החולף. עיקר התרגיל של היחידה, שכמה מכלביה נהרגו בפעילות מבצעית בצוק איתן, היה לחימה במתאר הדרומי, כלומר - בעזה. באימון תורגלה טכניקת קרב חדשה: שליחת צוות קרב משימתי לגזרת יהודה ושומרון, הכולל הפעלת כוחות משולבים ללחימה בגדה המערבית, בדגש על איתורי אמצעי לחימה.

האימון כלל גיוס מילואים נרחב של לוחמי היחידה בתוך 12 שעות, הפעלת היחידה כמסגרת עצמאית וכן חבירה לכוחות מתמרנים. הלוחמים והלוחמות וכלביהם תרגלו אימונים אופרטיביים, חבירה לכוחות במסוקי חיל האוויר והפעלת צוותי קיצון לאיתור חטופים.

התרגיל החל בבסיס האימונים של פיקוד מרכז ליד בית גוברין, ומשם הוטסו לוחמי היחידה לאוגדת עזה. כל יכולות היחידה תורגלו בימי האימון האינטנסיבי: מרדף ותקיפת מחבלים, איתור חומרי נפץ ואיתור נעדרים. הלוחמים התנסו בפשיטות התקפיות בשטח האויב עם הכלבים, לחימה בשטח בנוי ופתוח, לחימה במנהרות, סיכול חדירות אויב לשטח ישראל ועוד.

לכלבים המאולפים חוברו אמצעים טכנולוגיים מגוונים שסייעו ללוחמים והפכו את החיות ל"אגרוף מבצעי" על ארבע. "לוחמי עוקץ נמצאים בחוד הכוחות המתמרנים בלחימה, ונדרש מהם להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטליים ייחודיים", הסביר מפקד היחידה, סא"ל ג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר