נתוני משרד הבריאות

הילדים החרדים סובלים הכי פחות מהשמנה

על פי הנתונים ילדי בתי הספר החרדים הם בעלי האחוז הנמוך ביותר של סובלים מעודף משקל או מבעיית השמנה. בקרב כיתות א' הבעיה בקרב המגזר הכללי כמעט כפולה (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: יוסי זיליגר, פלאש 90)

משרד הבריאות חשף הבוקר (ב') את הנתונים על עודף משקל והשמנה בקרב ילדים בבתי־הספר ומסתבר כי החרדים הם דווקא במצב הטוב ביותר בנושא זה. על פי הנתונים, בקרב כיתות א' כ־21% מהילדים בבתי־הספר החילוניים סובלים מעודף משקל ומהשמנה; כ־17.5% בבתי־הספר הדתיים; ואילו רק כ־12.8% בבתי־הספר החרדיים.

בקרב כיתות ז' המצב קשה עוד יותר במגזר הכללי, בבתי־הספר החילוניים 17.7% מהתלמידים סובלים מעודף משקל ו־11% מהשמנה; בבתי־הספר הדתיים 16.5% סובלים מעודף משקל ו־11% מהשמנה; בבתי־הספר של המגזר החרדי 14.4% סובלים מעודף משקל ו־9% מהשמנה.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי מדובר בנתונים מדאיגים מאוד. "ילדי ישראל מתמודדים עם בעיית השמנה קשה, וזה פשוט לא בריא לא להם, לא להורים ולא למדינה. חייבים לעצור את מגפת הסוכר והשומן שפוגעת בכולנו".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "אנחנו הופכים להיות אומה של אוביסים מגיל צעיר. אני קורא לחברי ועדת הבריאות של הכנסת לקרוא את הנתונים הבוקר ולהבין כמה המהלך של סימון מזון הוא בהול ודחוף למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר