תגובת הנשיא

ריבלין: גורמים בעלי אינטרס מסיתים נגדי

הנשיא ראובן ריבלין התייחס להסתה נגדו בשיחות עם מקורביו ועם גורמים רבים שהתקשרו כדי לתמוך בו ואמר כי מדובר ב"גל שבא מלמטה ופוגש יוזמות שבאות מלמעלה" (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני בסדר. אל תדאגו לי. הכל צפוי ואני לא מופתע משום דבר", כך הרגיע אתמול (שני) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שספג ביקורת רבה ביומיים האחרונים. על פי הדיווחים מלשכתו רבים התקשרו אליו כדי לחזק אותו בעקבות גל ההסתות והנאצות ברשתות החברתיות, לאחר החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל היורה, אלאור אזריה.

בין המתקשרים: חברי ליכוד, חברי קואליציה וחברי אופוזיציה. בשיחות סגורות אמר הנשיא כי יש גורמים בעלי אינטרס שמסיתים ומלהיטים את הרוחות נגדו. גורמים ששוחחו עמו אומרים כי קם נגדו גל עכור של הסתה, השתלחות ושיסוי - הרבה מעבר לביקורת עניינית, שברור שיש לה עיצוב פוליטי. מדובר בגל שבא מלמטה ופוגש יוזמות שבאות מלמעלה.

חברת המחקר "ויגו" בדקה עבור פרויקט דו"ח השנאה של קרן כצנלסון את שיח השנאה כלפי הנשיא ריבלין ביממה האחרונה ומצאה שמתוך 15 אלף שיחות בנושא החנינה, 60% מהן הן קללות והסתה נגד הנשיא, כאשר המחוללים הראשיים הם פוסטים של השרה מירי רגב, ח"כ אורן חזן והצל, 25% הן קריאות לאלימות שצריך להרוג את ריבלין.

לדברי גורמים ששוחחו עם ריבלין הוא ידע שישלם מחיר כבד על החלטתו, אבל הוא מאמין שבהכרעה שלו יש אמירה ערכית שמגבה את המערכת הצבאית ואת מערכת השיפוט הצבאית. על פי הרושם שקיבלו אלה ששוחחו עמו, ריבלין לא מתחרט על ההחלטה; הוא רואה בה אמירה ערכית שתשפיע על סולם הערכים של החברה הישראלית והעוצמה של צה"ל בעתיד - ולא החלטה שתלויה בסקר של מחר בבוקר.

ריבלין גם לא הופתע מהמתקפה החריפה של השרה מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן נגדו. מקורביו אומרים כי הדברים הם חלק ממסע הדה-לגיטמציה והניסיון להכניס את מוסד החנינה לתוך מערכת השיקולים הפוליטיים, בדומה למהלך שמנסים לעשות נגד גורמים ממלכתיים ושומרי סף האחרים.

התמונה שעוררה סערה

בנוגע לתמונה שהופצה שבו נראה ריבלין בכאפייה, הנשיא אומר כי הוא אינו מתרגש מכך. הוא העיד בפני גורמים שונים כי בתור אדם שנולד בשנת 1939 כאשר עוד לא הייתה כאן מדינה יהודית, ודיבר גם ערבית, הוא לא רואה עלבון בכך שמראים אותו עם כאפייה, ובטח שלא מדובר במהלך שצריך להתקומם נגדו. המשטרה פתחה בבדיקה בעקבות הפצת התמונה אך הסיכוי שזה יבשיל לכדי עבירה פלילית אפסי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שסבל לא אחת מהסתה אף יותר בוטה נגדו, התייחס לדברים אתמול בישיבת סיעת הליכוד: "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת, ולא כל ביקורת היא הסתה. הבקשה היחידה שלי היא שהביקורת תיעשה בצורה עניינית ומכבדת - בלי כאפיות, בלי פסלים, בלי חבלי תלייה, בלי מדים נאציים. זה פסול כשזה מופנה כלפי הנשיא או כלפי כל נציג ציבור אחר. ביחס לביקורת עניינית - היא לא רק מותרת, היא הכרחית". נתניהו הוסיף: "עמדתי ביחס לחנינה ידועה. אני קראתי לחנינה מלאה לאלאור אזריה מהיום הראשון. דעתי לא השתנתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר