"אירוע פוליטי"

אתר מורשת סירב לקיום כנס תמיכה בחיילים חרדים

אתר המורשת גבעת התחמושת, סירב לבקשת הפורום נגד הסתה לקיים אירוע באולם שלו לתמיכה בחיילים החרדים הסובלים מהתנכלות בטענה כי מדובר באירוע פוליטי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ניסיון לארגן ערב תמיכה בחיילים החרדים הסובלים מהתנכלות קיצונים, באתר המורשת וההנצחה למלחמת ששת הימים וחללי צה"ל בגבעת התחמושת בירושלים, נכשל, כך דווח ב-ynet. האתר סירב לקיים בשטחו את האירוע והסיבה שנמסרה למארגנים כי הכנס הוא "עניין פוליטי".

נציג "הפורום נגד הסתה" פנה בשבוע שעבר להנהלת אתר ההנצחה בבקשה לשכור אולם במקום ולקיים בו מסיבת עיתונאים, כפי שהיא מאפשרת לאירועים אחרים - פרטיים וציבוריים - להשתמש במתקניה. הנציג ציין כי הכנס יעסוק בהגנה על החיילים מפני התקפות הקיצוניים, ולא יהיו בו מסרים שנויים במחלוקת כמו גיוס תלמידי ישיבה.

בשיחת טלפון בין הצדדים ניסה נציג הפורום להיתמם וטען כי החברים בו הם פעילים חברתיים מארגונים שונים שאינם מזוהים פוליטית, ולבקשת עמותת גבעת התחמושת אף מסר את שמותיהם: ביזי צברי, קצין צה"ל במילואים שארגן את צעדת המחאה במאה שערים למען החיילים החרדים; גדי דמרי, יו"ר ארגון "בית שמש ציונית" הנלחם בהתקפות על חיילי צה"ל בעירו ומשה לורבר, מייסד ארגון "אזרחים למען חיילים בודדים".

עוד באותו היום התקבלה התשובה השלילית בדואר האלקטרוני: "לאחר בדיקה, בשל היותנו גוף ממלכתי לא נוכל לקיים באתר מסיבת עיתונאים בעלת גוון פוליטי. עמך הסליחה". בשיחה נוספת הדגיש נציג הפורום בשנית כי אנשיו אינם קשורים למפלגה או לגוף פוליטי אחר והם פועלים למען מטרה ש"היא בקונצנזוס". תשובת גבעת התחמושת: "אין לנו רשות לקחת איזשהו צד, אסור לנו להזדהות עם שום דבר פוליטי, הייעוץ המשפטי שלנו לא מאפשר לנו לאשר לך את זה. הוא אמר חד משמעית שלא. אין לי יותר ברור מזה. אנחנו לא יכולים לעזור".

הפורום פעל בימים האחרונים לחרם צרכנים על מוצרים בכשרות העדה החרדית בשל טענתם כי באמצעות קניית המוצרים הלקוחות כביכול תומכים בגופים שנלחמים בחיילים החרדים לקמפיין אף צורף סרטון בעל קווים מכלילים ואנטישמיים בו נראה שחקן לבוש כחרדי ליטאי מחזיק את דגל ישראל שרוף כשהוא דורך על מדי צה"ל. בוועד הכשרות של הבד"צ טענו מנגד כי מדובר בגוף עצמאי שאינו קשור כלל לפעילויות אחרות של הבד"צ וכי ההכנסות נועדו להחזקת המערכת ולצמיחתה בלבד ולא למימון הפגנות מכל סוג.

גדי דמרי, חבר "הפורום נגד הסתה" אמר בתגובה: "מצער שמוזיאון שמיועד להנצחת חיילי צה"ל מסרב לתת במה לנושא חשוב כמו מאבק נגד ההסתה נגד חיילי צה"ל שמחרפים את נפשם למעננו". בסופו של יתקיים האירוע בבית ההארחה בית וגן בירושלים.

מנגד, כתרי מעוז, מנכ"ל אתר גבעת התחמושת, הסביר בשיחה עם ynet את ההחלטה: "זה סוג של אירוע פוליטי ואנחנו גוף ממלכתי, ממשלתי. אני חלק ממשרד הביטחון כמו שאני חלק ממשרד ירושלים ומורשת. לפי החוק, בשבוע הבא, כ"ט בנובמבר, אנחנו הופכים מעמותה למרכז הלאומי למורשת מלחמת ששת הימים".

הוא הוסיף: "אתה לא יכול לחשוד בי שאני, כקצין בכיר בצה"ל עד היום, תומך בהסתה ובאלימות נגד החיילים, אבל אנחנו לא יכולים להיות מזוהים עם גוף כזה או אחר. אני גם לא רוצה שנגיע לסיטואציה שכאן, מול גבעת התחמושת, תהיה הפגנה - לא מהצד הזה ולא מהצד ההוא. אני כמנכ"ל קיבלתי החלטה הזו. לא רוצה להיות שם".

לדברי מעוז, גם השכרת האולם לאירועים פרטיים כמו מסיבות בר-מצווה אינה דבר מובן מאליו. "היה כאן דיון עמוק מה לעשות עם זה", סיפר, "בסופו של דבר ההתניה של זה הייתה שהנער יבוא ללמוד כאן את סיפור גבעת התחמושת וזה יהיה חלק מהתוכן של בר-המצווה. הוא בא ומדריך את המשפחה שלו באתר הקרב עם איזשהו ערך שהוא בוחר - אחריות, גבורה או כל דבר אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר