הסדר הטיעון אושר

סטס מיסז'ניקוב נשלח ל-15 חודשי מאסר

שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת מרמה והפרת אמונים והבוקר נגזרו עליו בביהמ"ש 15 חודשי מאסר וקנס של 70 אלף שקלים (חדשות)

מיסז'ניקוב, הבוקר (צילום: פלאש 90)

שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת מרמה והפרת אמונים והבוקר (שלישי) נגזרו עליו בבית משפט השלום בתל אביב 15 חודשי מאסר. בנוסף, נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 70 אלף שקלים.

"אני מודה ואני מאוד מצטער", אמר מיסז'ניקוב לשופט. "הסכמתי ורציתי לחסוך זמן לניהול משפט ארוך ומורכב. אני לוקח אחריות מלאה על הטעות בשיקול דעת. הטעות נעשתה מתוך התלהבות יתר כנראה מחוסר ניסיון. הייתי שר חדש מתוך רצון שהפרויקטים יצליחו. אני רחוק מלהיות איש מושחת. אין כאן שום דפוס מצידי. אני משלם מחיר כבד גם היום. עכשיו אצטרך להתחיל הכול מחדש, אבל אני נחוש לאחר שלקחתי את האחריות לביצוע העבירה לשקם את חיי וחיי משפחתי ולהשתלב מחדש בחיים היצרניים".

נציג המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד מאור אבן חן, אמר לשופט כי "המעשים שבה הורשע הנאשם הוא ברף הגבוה של מרמה והפרת אמונים. הוא פעל בניגוד עניינים חמור. חומרת מעשיו באה לידי ביטוי במעשים שונים: במעמדו הבכיר הוא שימש כשר וח"כ. הנאשם הופקד על תקציבים של מיליונים והחלטותיו השפיעו על גורמים רבים".

"הגיעה העת שעובדי ונבחרי ציבור יפנימו את העובדה שפעולה בניגוד עניינים חמור במסגרת תפקידם וניצול התפקיד הציבורי לקדם מקורבים מהווה עבירה פלילית שדינה מאסר בפועל לתקופה לא קצרה", אמר נציג הפרקליטות.

עו"ד יובל ששון המייצג את השר לשעבר פנה לשופט ואמר כי "הסדר הטיעון הוא תוצאה של מו"מ ארוך בין הצדדים. בשנים האחרונות היה רף ענישה נמוך בהרבה בנסיבות חמורות יותר ממקרה זה. הענישה מבטאת החמרה משמעותית ברף. בסופו של יום, מדובר בעבירה בודדת אחת של עבירת הפרת אמונים. הוא בחר לפרוש מעשייתו הציבורית הוא נוטל על עצמו אחריות אישית".

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי בהיותו שר התיירות, העביר תקציב של כמיליון שקל לפסטיבל סטודנטים באילת בשנת 2010, תוך שהוא ממליץ להפקה להעסיק בה את יוליה רוט מקורבתו.

עוד עולה כי השר לשעבר פעל באופן אישי כדי לקדם את קיום הפסטיבל בתמיכת משרד התיירות ודרש ממנכ"ל המשרד עדכון שוטף לגבי התקדמות אישור ההתקשרות. מיסז'ניקוב לא גילה לעובדי משרד התיירות על כך שרוט היא מהאנשים המקורבים אליו.

מיסז'ניקוב ניצל את תפקידו הציבורי הבכיר ואת רום מעמדו כדי לסדר לרוט הכנסה כספית. בכך ביצע, במסגרת מילוי תפקידו, מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור באופן בוטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר