"ילד בגן"

דיווח בארה"ב: היועץ קרא לטראמפ אידיוט

על פי הדיווחים בכמה כלי תקשורת בארה"ב היועץ לביטחון לאומי הגנרל מקמאסטר כינה את הנשיא "אידיוט" ו"בעל אינטיליגנציה של ילד בגן". מקמאסטר מכחיש בתוקף (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מקמאסטר וטראמפ (צילום: הבית הלבן)

פייק ניוז או שוב מבוכה לנשיא האמריקאי? היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, הגנרל הרברט ריימונד מקמאסטר, כינה את הנשיא "אידיוט" ולעג לו כשטען כי הוא "בעל אינטליגנציה של ילד בגן" בשיחה עם מנכ"לית אחת החברות הגדולות בעולם, כך דיווחו אתמול (שני) כמה כלי תקשורת בארצות הברית. היועץ והמנכ"לית מכחישים נחרצות.

לפי הדיווח באתר באזפיד, מקמאסטר אמר את הדברים למנכ"לית הישראלית-אמריקנית של ענקית התוכנה אורקל, צפרא כץ, בארוחת ערב בקיץ האחרון. לפי חמישה מקורות שונים ששוחחו עם כלי תקשורת בארה"ב, הגנרל מקמאסטר אמר שטראמפ "טיפש", "אידיוט" ו"בעל אינטליגנציה של ילד בגן".

ארבעה מבין המקורות שדיווחו על השיחה, שהתקיימה במהלך ארוחת ערב בוושינגטון בקיץ האחרון, אמרו ששמעו על הדברים ישירות מכץ מיד לאחר האירוע. בבאזפיד דווח כי המקורות הוסיפו כי מנכ"לית אורקל כץ חשבה שדבריו של מקמאסטר היו לא במקום. "היא אמרה שהשיחה הייתה כל כך לא ראויה שנשמטה לה הלסת", אמרו המקורות לעיתון.

דובר המועצה לביטחון לאומי מייקל אנטון הכחיש את הדיווחים וכך גם גורמים מטעמה של מנכ"לית אורקל. "אנשים שהשתתפו באותה ארוחה מכחישים שהגנרל מקמאסטר אמר את הדברים שעליהם דיווחו מקורות אנונימיים בלבד", אמר אנטון. "ההצהרות השקריות האלה מייצגות את ההיפך הגמור מדעותיו האמיתיות של הגנרל. הסיפור הזה זה רק עוד פייק ניוז".

ביולי האחרון כאמור דווח כי גם גורם בכיר נוסף המקורב לטראמפ, מזכיר המדינה טילרסון, כינה בפגישה בפנטגון את הנשיא "אידיוט". טילרסון מצדו לא ממש הכחיש כשנשאל לאחר פרסום הדיווחים בחודש שעבר אם כינה את הנשיא "אידיוט", ורק אמר על חשיפת הציטוטים כי כך לא נוהגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר