עתירת השכנה - נדחתה

הישיבה ניצחה: אור ירוק לבניית 'בית מדרש עליון' בבני ברק

העבודות לבניית בניין ישיבת "בית מדרש עליון" בבני ברק יימשכו - כך קבע בית המשפט שדחה את העתירה של השכנה • השופטת קבעה כי "התנהגות העותרת עולה אף כדי חוסר תום לב" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת "בית מדרש עליון". ארכיון (באדיבות המצלם)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי העבודות בבניין ישיבת "בית מדרש עליון" בבני ברק יימשכו כרגיל. השופטת יהודית שטופמן דחתה את העתירה שהוגשה כנגד המשך העבודות וקבעה כי "סבורה אני כי דין העתירה להידחות על הסף בשל השיהוי הנכבד שבהגשתה".

כזכור, בשנת 2016 ניתן היתר בנייה ברחוב עוזיאל בבני ברק לישיבת בית מדרש עליון, הכולל 3 קומות מעל קומת הקרקע ומרתף בהתאם לתכניות.

עם תחילת העבודות, תושבת העיר, המתגוררת בדירה הנמצאת בבניין כ-100 מטרים צפון-מזרחית למגרש המדובר, הגיעה לעירייה על מנת לברר מהו המקור החוקי לעבודות, שם הוסבר לה כי ניתן היתר על פי החוק.

לאחר מכן הגישה השכנה עתירה לביהמ"ש כנגד משרד הפנים, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, הועדה המקומית בני ברק וישיבת בית מדרש עליון, הדורשת להפסיק העבודות במגרש ובמקביל הגישה ערר לבטל את היתר הבנייה במגרש.

הוועדה המקומית בני ברק, טענה באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד רון גזית רוטנברג כי התכנית התקבלה ופורסמה כדין, ולכן "אין כל ממש בטענת העותרת לפגיעה חמורה בשלטון החוק". כמו כן, טענו כי קיים גם שיהוי אובייקטיבי, "שכן לישיבה יגרם נזק כלכלי משמעותי בשל עצירת הבנייה והריסת המבנה הקיים". מצד שני, טענה השכנה כי "אין לקבל את טענת השיהוי שכן לא ידעה על הכוונה להקים ישיבה במגרש".

לאחר דיונים רבים בוועדות הערר ובערכאות השונות החליט בית המשפט המחוזי בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים לדחות את העתירה.

השופטת ציינה כי השכנה כבר הגישה מספר עתירות בעבר וכתבה בהחלטתה כי "אין מדובר באדם אשר הגישה לערכאות זרה לו, ולכן על בית המשפט לבחון את השתהותו בהגשת עתירה בעיניים מקלות" ואף ציינה כי הנזק שייגרם לבעלי הישיבה עקב הריסת המבנה גדול יותר מהתועלת וכי "לא הצליחה העותרת להראות פגיעה חמורה בחוק או בשלטון החוק" וקבעה כי "התנהגות העותרת, עולה אף כדי חוסר תום לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר