"הפקדתי שומרים"

ארגון חדש יגן על חיילים חרדים מהקיצוניים

אנשי 'הפורום נגד הסתה' ערכו מסיבת עיתונאים בה הכריזו על הקמת ארגון שיפעל לשמירה על חיילי צה"ל החרדים ברחובות בית שמש ויסייע להגנתם בעת הצורך (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנשי הפורום במסיבת העיתונאים (צילום: יח"צ)

הפורום נגד הסתה שחרט על דגלו את המאבק נגד הפגיעה בחיילים חרדים על ידי קיצונים הכריז היום (שלישי) על הקמת ארגון 'הפקדתי שומרים' שיחל לפעול בבית שמש כדי להגן על חיילים חרדים מפני תקיפות. זאת לצד קמפיין נגד מוצרים בכשרות העדה החרדית שלדברי אנשי הפורום ממנת את המאבק בחיילים.

"כל חייל חרדי שמתקרב לשכונות חרדיות או מוצא את עצמו מותקף, לאחר שיצר קשר עם משטרת ישראל, הוא יותר ממוזמן להתקשר למספר הטלפון 053-9298960 ובתוך דקות יגיעו פעילי הארגון כדי ללוות אותו ולהגן על חייו. הארגון יפעל בשלב ראשון בעיר בית שמש ואנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות לשכונות נוספות ואזורים נוספים בהם מרוכזים הפעילים הקיצוניים והמסוכנים של העדה החרדית", אמרו במסיבת העיתונאים שערכו היום אנשי הפורום.

משה לורבר, חבר הפורום, הבהיר כי "רוב אזרחי ישראל החרדים שומרי חוק ותורמים לחברה הישראלית בדרכם: אם זה על ידי שירות בצה"ל או על ידי שירות בארגונים אזרחיים חשובים כמו זק"א ואיחוד הצלה. הפעילות שלנו מכוונת אך ורק נגד אותן קבוצות קיצוניות: העדה החרדית והפלג הירושלמי שלא רק פוגעות בחיילי צה"ל ובמדינה אלא גם בדימוי האזרחים החרדים בישראל כולם. העדה החרדית והפלג הירושלמי גורמים לפילוג ומעמיקים את השסע בין האוכלוסייה החרדית לבין שאר האוכלוסייה בישראל".

בימים הקרובים מתכננים חברי הפורום שורה של פעילויות מחאה כנגד החברות המסחריות שמשתמשות בשירותי העדה החרדית ובכך לטענת אנשי הפורום מסייעות למימון ההסתה וביניהן: אסם, עלית, תנובה, טרה, שוקולד השחר ועוד.

במערכת הכשרות של העדה החרדית טוענים כי הם גוף עצמאי הפועל באופן עצמאי ובלי קשר לפעילויות אחרות של הבד"צ. בנוסף, לטענת אנשי מערכת הכשרות הם אינם מממנים פעילויות הפגנתיות מכל סוג והכספים שנגבים מהחברות משמשים לתחזוקת וצמיחת מערכת הכשרות בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר