חדשנות בלונדון

מנקים את האוויר עם... אוטובוס שמתודלק בקפה

מנהל רשות התחבורה בבירה הבריטית החליטו על מהלך חדשני בו יתודלקו האוטובוסים בתערובת דלק העשויה בין היתר משמן קפה במטרה להפחית את זיהום האוויר (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוהרים על קפה? (צילום: שאטרסטוק)

לונדון נאבקת כבר שנים ארוכות בזיהום האוויר הקשה שלה שהפך את שמיה של עיר הבירה הבריטית לאפורי עד. כחלק מהמאבק בנושא החליטו מנהלי רשות התחבורה בעיר כי החל מאתמול (שני), יזכו 9,500 האוטובוסים בעיר, שרובם צבועים עדיין באדום, למקור אנרגיה חלופי במקום הדיזל המזהם. לצורך כך, הם ינסו להשתמש בקפה.

אתמול השיקה חברת ביו-בין, בשיתוף פעולה עם חברת האנרגיה רויאל דאץ' של, שמן שמופק מקפה ומערבבים אותו עם דיזל וביו-דלק. בתחילה הופקה תערובת של 6,000 ליטר שמסוגלת להניע אוטובוס אחד במשך שנה. לפי נתונים רשמיים, ב-2015 שרפו האוטובוסים בלונדון 240 מיליון ליטר של דיזל.

האם מעתה תתחילו להריח כוסות קפה ברחוב הלונדוני? כנראה שלא. ביו-בין טוענת שלשמן המופק מקפה יש ארומה חזקה של קפה, "אבל ברגע שמעבדים, מזקקים, מכניסים ומערבבים אותו עם דיזל, הריח נעלם".

את שמן הקפה מנצלים ממחזור של כוסות הקפה אותן שותים תושבי לונדון המייצרים 200 אלף טון של אבקת קפה משומשת מידי יום, שאותה אוספת ביו-בין מבתי קפה ומפעלים כדי להפיק את השמן.

"זו דוגמה נהדרת לאופן שבו אנחנו יכולים לחשוב על הפסולת שלנו כמשאב לא מנוצל", אמר ארתור קיי, מייסד החברה. החלטה מסמלת תופעה חדשה בתחום האנרגיה ניסיון להגדיל את טווח הדברים מהם ניתן ליצור מקור אנרגיה ובכך להקל על התלות בנפט המזהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר