גולש בסתר?

מי יוכל לעקוב אחריכם אפילו כשאתם בגלישה בסתר

אופציית הגלישה בסתר המוכרת למשתמשים בגוגל כרום נועדה לעזור למשתמשים בכלל בדבר אחר, אך התפיסה הרווחת היא שהדבר מגן על הפרטיות. סגן נשיא גוגל מסביר למה הכלי פותח ובפני מי אנחנו גלויים בכל זאת (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מצב הגלישה בסתר של גוגל כרום נותן לנו אשליה של מסתורין, כזה שגורם לנו להרגיש כאילו כל הדיבורים על כך שהפרטיות שלנו חשופה ברשת כבר לא נוגעים אלינו, האם זה המצב באמת? מסתבר שהוא קצת שונה ממה שאתם חושבים. דארין פישר, סגן נשיא גוגל, סיפר לאתר Thrillist מה עמד מאחורי פיתוח התכונה הזו בדפדפן שמאפשרת לגולשים גלישה בסתר, מה היא מסתירה ומה ממש לא.

לדבריו, מצב זה לא נועד להסתיר את פעילותו של המשתמש מאתרים שונים, אלא ממשתמשים אחרים באותו המחשב. לדבריו הגלישה אמנם נסתרת למנוע החיפוש של גוגל, אך לא לגורמים אחרים, ביניהם כלי ניטור שקיימים בארגונים מסוימים - כך שלא חכם להשתמש במצב זה כדי לגלוש באתרים מפוקפקים דרך מחשבים לא לכם.

פישר הסביר כי "כאשר גולש מפעיל את כרטיסיית הגלישה בסתר ישנו כתב ויתור בו אנחנו באמת מנסים לעזור להבהיר לאנשים שהפעילות שלהם בהחלט עדיין גלויה לאתרים בהם הם מבקרים ויכולה להיות גלויה גם למעסיק שלהם, לבית הספר שלהם, ולספקית האינטרנט". גוגל מסבירה כי החשיפה של פעילות המשתמש בפני האתרים כוללת בתוכה גם את המודעות והמשאבים שמלווים בשימוש בהם

על פי פישר, מצב הגלישה בסתר שהושק ב-2008 נועד בראש ובראשונה להקל על שימוש במחשב על ידי משתמשים שונים. כך, תימנע צבירתם של קובצי אשפה וקוקיז רבים המצטברים על ידי משתמשים נוספים במחשב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר