ראיון מיוחד

רבה של צרפת מודה: "לפעמים קשה לצאת לרחוב עם כיפה"

רבה הראשי של צרפת הגאון הרב חיים קורסיה מודה בראיון מיוחד ל'כיכר השבת': "לפעמים קשה להסתובב עם כיפה וציצית". על עלייה לארץ: "חשוב לי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, בלי פחד" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן, מונקו | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אחרי חודשים ארוכים בהן סבלו יהודי צרפת מאנטישמיות וממתקפות של מוסלמים נגדם, בקהילה היהודית מספרים על רגיעה שחלה לאחרונה. אך עם זאת, מקרי האלימות ברחובות עדיין נמשכים.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת"ממונקו - שם מתכנסת ועידת רבני אירופה, מספר רבה הראשי של צרפת הגאון הרב חיים קורסיה על המצב במדינה: "זה היה קשה, זה היה מצב קשה, לא רק בגלל האנשים שהרגו בטולוז ופריז. זה ירד, אבל אפילו אחד זה יותר מדי". הרב קורסיה מספר על המאבק של ממשלת צרפת באנטישמיות: "המדינה נתנה מאה מיליון אירו, בכדי להילחם נגד האנטישמיות. מאה מיליון אירו בכדי להילחם בזה".

רבה של צרפת בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

כיום קיים אצל יהודים בצרפת חשש להסתובב עם כיפה וציצית ברחובות?

"לא. לא. אבל לפעמים זה קשה. בכל המקומות בעולם יש מקומות שזה לא מקובל. אנחנו רואים בעיה בכל העולם, יש אלימות, יש כאלו שתוקפים עם כל מה שיש ברחוב וזורקים את זה, זה קשה, זה מצב עולמי קשה ואנחנו צריכים להיות ביחד להילחם נגד זה".

כרבה של צרפת, האינטרס שלך שהיהודים יישארו בה או שיעלו לארץ ישראל?

"הכי חשוב לי שכל אחד ואחד יעשה מה שהוא רוצה, בלי פחד. אצלנו חשוב מאוד שכל אחד יוכל לעשות בחירה אמיתית".

במהלך השבוע האחרון, נפגשו הרב קורסיה, שגריר סעודיה בצרפת ומזכ"ל הליגה הערבית שהגיעו לבקר בבית כנסת במדינה ודנו בנושאים שונים. "את שגריר סעודיה אנחנו מכירים טוב, זה לא חדש" אומר הרב קורסיה. "מה שחדש זה המזכיר הכללי של הליגה הערבית העולמית. זו היתה הפעם הראשונה שהוא היה בבית כנסת, הוא לא ראה בית כנסת בחיים שלו. הוא דיבר כל כך טוב על יהדות ועל ישראל, באמת, הוא דיבר כל כך טוב".

כשמדברים עם רבה של צרפת על המאבק ברפורמים וההתבוללות, הוא מעדיף שלא להיכנס למחלוקת: "אנחנו עובדים למען כל אחד ואחד, בית הכנסת שלנו הוא בית כנסת לכל אחד ואחד, כולם יכולים לבוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר