ראיון וידאו

רבה של ז'נבה: "העבודה שלנו היום-יומית היא למנוע התבוללות"

רבה הראשי של ז'נבה הגאון רבי יצחק דיין אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי המלחמה של היהודים בחו"ל היא מלחמת קיום ומסביר כי עבודתו המרכזית היא למנוע התבוללות • צפו (עולם)

ישי כהן, מונקו | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

רבה הראשי של ז'נבה הגאון רבי יצחק דיין אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי המלחמה של היהודים בחוץ לארץ היא מלחמת קיום להיות או לא להיות וכי העבודה המרכזית שלו היא למנוע התבוללות.

בפתח הראיון שקיימנו עם הרב במונקו - שם מתכנסת בימים אלו ועידת רבני אירופה - מספר הרב דיין על הקהילה היהודית בז'נבה: "הקהילה שלנו מונה כחמשת אלפים יהודים רשומים, אבל מעריכים שאנחנו כשש וחצי אלף יהודים. יש לנו בית כנסת, כולל ומספר מקוואות. הרבה צעירים שעוזבים את הגולה ועולים לארץ, בדרך כלל כאלו שקרובים יותר לדת".

רבה של ז'נבה בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

יש בז'נבה התבוללות?

"לצערי הרבה התבוללות קיימת, אין לנו שום קשר איתם. אין עימותים, כל אחד פונה לדרכו".

אבל אתם חוששים מהתבוללות?

"העבודה שלנו היום-יומית זה למנוע התבוללות. להביא כמה שיותר אנשים ולקרב אותם לקהילה, לבית כנסת וללימוד תורה. ואני שמח להגיד שהיום הציבור שלנו יותר ויותר קרוב, יש לנו מיהודי של יום כיפור עד יהודי הכי חרדי".

אתה קורא ליהודים בז'נבה לעלות לארץ ישראל, על עלייה אנחנו שומעים רק בתקופה של פיגועים...

"ללא כל קשר לאנטישמיות, הבעיה שלנו בחוץ לארץ זה להיות או לא להיות, האם להיות נאמן לעם ישראל או לא. הוויכוח בארץ האם נאכל בשר בקר או עגל אבל פה בחו"ל זה להיות או לחדול להיות יהודים, לכן אני תמיד מעודד עלייה לארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר