ראיון וידאו

רבה של פולין מתריע: "אלפי משפחות יהודים חיים כגויים"

רבה הראשי של פולין הרה"ג מיכאל שודריך מספר בראיון ל"כיכר השבת" כי עיקר עבודתו היא לאתר יהודים שהוריהם התבוללו בשואה ולא סיפרו על יהדותם: "הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים" (בעולם)

ישי כהן, מונקו | כיכר השבת |
(תמונה:יצחק הררי / FLASH90)

ראיון מיוחד: בחודשים האחרונים פולין עלתה שוב לכותרות בשל מצעד בו השתתפו אנטישמים נגד העם היהודים והצליחו לזעזע את המדינה בה נרצחו היהודים, מה שהוביל לגל מחאה גדול מצד בכירי הממשל המקומי. רבה הראשי של פולין הגאון רבי מיכאל שודריך אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי למרות זאת המצב מבחינה אנטישמית יחסית לשאר המדינות הוא הרבה יותר טוב וכי להערכתם יש עשרות אלפי יהודים שחיים היום כגויים לאחר שהוריהם הפכו לגויים מחשש הנאצים.

הרב שודריך, אותו פגשנו בוועידת רבני אירופה במונקו, אומר ל"כיכר השבת" כי ההפגנה בה השתתפו אנטישמים היא "גרועה מאוד. אין מה להגיד. אבל כשהולכים ברחוב היום לא מרגישים את האנטישמיות, ב"ה, היום. אני מקווה שגם מחר זה יהיה אותו הדבר".

רבה של פולין בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

לדבריו: "יותר חושב מההפגנה, זו התגובה של הממשלה. הפעם, אחרי סוף כך סוף, הנשיא של פולין הגיב ביקורתי נגד ההפגנה, גם סגן ראש הממשלה וגם משרד החוץ. זה חשוב".

אתם חוששים לצאת לרחוב עם כיפה וציצית?

"לא. בכלל לא. פולין זו לא צרפת".

בשלב הזה מספר רבה של פולין על היהודים שחיים כגויים בעקבות השואה: "אנחנו יודעים שלפני השואה היו שלושה וחצי מיליון, תשעים אחוז הלכו על קידוש ה', עשרה אחוז הם ניצולי שואה, זה אומר שלוש מאות חמישים אלף יהודים ניצולי שואה, רוב רובם יצאו מפולין, אלו שלא יצאו - רובם החליטו לא להיות יהודים. עד כדי כך שאפילו לא אמרו לילדים ולנכדים שהם יהודים" .

הרב מספר: "במשך עשרים ושמונה השנים האחרונות, אלפי פולנים ואולי כמה עשרות אלפי פולנים (רק) עכשיו יהודים שיש להם שורשים יהודים".

לדבריו: "אנחנו מקבלים כל בן אדם, כל הזמן ניגשים אלינו, זו העבודה שלנו, בראש ובראשונה זה הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים, לקרב את הרחוקים".

"אנחנו כבר סבלנו" מוסיף הרב שודריך: "אנחנו כבר אחרי ההתבוללות, רוב האנשים שלנו גדלו בלי לדעת שהם יהודים".

רבה של פולין אומר שכיום כבר יש רפורמים בפולין אך "אני לא פה בכדי להילחם ביהודים. אם רציתי להילחם עם יהודים אחרים הייתי נשאר בניו יורק, איפה שנולדתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר