בשב"ס מזהירים מ"רחפנים מבריחי סמים"

עם התגברות תופעת הרחפנים שהחלה בתור גימיק נחמד והפכה לאט לאט לדבר גדול ומפחיד ולאיום מסוכן על שלום הציבור, התכנסה וועדה מיוחדת בכנסת בראשות ח"כ אורי מקלב לדיון בנושא (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בראשות יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב, דנו המשתתפים בנושא אכיפת השימוש ברחפנים. במהלך הדיון ציין נציג שירות בתי הסוהר כי רק מתחילת השנה תועדו 40 נסיונות של גורמים עברייניים לעשות שימוש ברחפנים במטרה להבריח לבתי הכלא סמים שונים, אמצעי לחימה ואמצעים אסורים נוספים.

בחודש פברואר האחרון נכנס רחפן לתוך בית הסוהר רימונים עם חומר החשוד כסם, אמל"ח ואמצעים אסורים. עוד צוין כי ל 20 מתקנים של שב"ס הגיע רחפן בלתי מורשה - שזוהי בערך כמות כל מתקני שב"ס בארץ.

חזי מרקוביץ' ראש מחלקת אבטחה בשב"ס הזהיר ואמר כי "מיותר לציין מה קורה אם רחפן כזה מגיע לאסירים ביטחוניים, זה איום משמעותי מבחינתנו" ברקוביץ הוסיף כי "מבחינה חוקית איננו יכולים לנטרל רחפנים, אנחנו עוסקים בזיהוי וניטור, יש לנו אמצעי לזיהוי כזה, אך גם כשזיהינו אין לנו מה לעשות עם זה. אנחנו מתייחסים לתחום גם כהזדמנות ומשתמשים באמצעים אלה בסוגיית הברחות לתוך בתי הסוהר, באירועי בריחה".

באגף הכשירות האווירית, שוקלים לאמץ את תקנות ההפעלה האמריקניות לרחפנים – לפיו כל כלי ששוקל מעל 300 גרם יחייב יחוייב ברישום במאגר אינטרנטי והמחזיק בו יצטרך לעבור מבחן הטסה.

רחפן משטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב סיכם את הוועדה ואמר "יש מסה גדולה של רחפנים בישראל והמספרים רק הולכים וגדלים, אנחנו מודאגים ודואגים. מקלב הוסיף "יש צורך בהסדרה ורגולטור אחד. יש לנו בעיות של רגולציית יתר שפוגעת בשוק הייצוא והפיתוח, עם חשש לבריחת טכנולוגיה ופיתוחה בחו"ל וכן עם פגיעה בשוק המסחרי והחובבני. מנגד יש לנו מחסור באכיפה ממוקדת לגבי שימוש בלתי חוקי, עברייני ולא אחראי ועד כזה שפוגע בפרטיות ובעוסקים מורשים".

כזכור תופעת הרחפנים מהווה איום לא רק על שירות בתי הסוהר אלא אף על מטוסים וכלי טיס שונים העלולים להיתקל בכלי הקטן אך חסר הפיקוח שהופך אותו לסכנה גדולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר