חשיפת ענק

טעות קטנה חשפה מיליוני מסמכים מסווגים של הפנטגון

המסמכים שנחשפו גילו מידע עצום שנאסף במשך זמן רב על ארגון הטרור דעאש וארגוני טרור נוספים. האיש שגילה את הפרצה הודיע על כך לפנטגון שמיהר לנעול את המסמכים המסווגים (חדשות)

הפנטגון (צילום: שאטרסטוק)

טעות אחסון קטנה של הפנטגון האמריקאי, חשפה לאחרונה מבצע איסוף מידע שיטתי שביצע המשרד בשמונה השנים האחרונות בנושאי ארגון הטרור דעאש, אפגניסטן והמשטר בעיראק. חשיפת המסמכים קרתה בעקבות טעות אחסנה של החומר העצום בשרתים של חברת אמזון, שבמקום להגדיר את השרתים כפרטיים, וככאלו שרק בעלי הרשאה יכולים לגשת אל המידע, השרתים הוגדרו ככלליים. לכן כל מי שהיה לו חשבון של חברת אמזון יכול היה לגלוש לכמות העצומה של המידע.

המידע נאסף מרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר, אתרי חדשות, בלוגים ופורומים ברשת. המסמכים שנחשפו, מגלים כי הממשל האמריקאי אסף מידע על פוליטיקאים הקשורים למדינה האסלאמית ופוליטיקאים בעיראק ובאפגניסטן. במסמכים נכלל גם מידע על אזרחי ארצות הברית שעסקו או שהתעניינו בנושאים אלו ברשתות החברתיות.

כריס ויקרי, איש ביטחון מידע של חברת UpGuard הוא האיש שגילה את הטעות המביכה ומיהר לדווח על הטעות לפנטגון לפני שרשתות החדשות המרכזיות בארה"ב ישימו את ידן על המידע העצום והרגיש בחלקו שהיה בשרתים.

יחד עם זאת, איש האבטחה לא יכול היה לומר האם ארגונים או גורמים פרטיים אחרים לא נחשפו קודם למידע הרגיש והעצום שנאסף.

בהודעה של חברת 'UpGuard' על התגלית נמסר כי אין ארגון ביון שמוגן לחלוטין מטעויות כאלו ויש צורך מתמיד של כל ארגון לבחון את עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר