בעזרת מנהיגים זרים

דיווח: קושנר ניסה לסכל הצבעה נגד ישראל

יועצו וחתנו של הנשיא האמריקאי נמצא תחת חקירת התובע המיוחד לנושא הקשרים עם רוסיה כשעל פי הדיווחים נבדקים גם קשריו עם בכירים ישראלים בנוגע להצבעה באו"ם (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קושנר בפגישתו הקיץ עם נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

התובע המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, רוברט מולר, פתח בבדיקת קשריו של היועץ הבכיר ג'ארד קושנר גם עם בכירים ישראלים אם כי לא ברור האם מדובר בעבירה על החוק האמריקאי. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (רביעי) מפי גורמים המעורים בחקירה כי חתנו היהודי של טראמפ שוחח עם הבכירים שרצו לסכל את ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם שנערכה לפני השבעתו של הנשיא המכהן.

לפי הגורמים, קושנר פנה למנהיגים זרים בעקבות השיחות עם הבכירים הישראלים וניסה להשפיע על הצבעתם במועצה. על פי הדיווח, הניסיונות נעשו במקביל לקריאותיו של טראמפ לאובמה להטיל וטו על ההצעה. ממשל אובמה דחה את בקשתו, ובאופן דרמטי ארצות הברית נמנעה מלהצביע.

בעקבות החלטת אובמה, ההחלטה אושרה ברוב מוחץ של 14 מדינות מתוך 15 חברות המועצה, והיא מאפשרת באופן עקרוני לתבוע ישראלים שמעורבים בהתיישבות ביהודה ושומרון בבתי דין בינלאומיים. ההחלטה גם פותחת פתח לקביעת מנגנוני פיקוח ודיווח על ישראל, דבר שיכול להוביל לסנקציות נגדה.

אנשיו של התובע מולר בודקים גם שורת פגישות שקושנר ניסה לקבוע עם מנהיגים זרים בזמן תקופת המעבר של הממשל. הסיבה להתעמקות של מולר בקשרים של קושנר אינה ברורה, אך בשבועות האחרונים שמו של היועץ מככב בדיווחים על הפרשה, ומסתמן כאחת מדמויות המפתח בחקירה שכלל לא ברור מה יעלה בגורלה.

החקירה מתמקדת גם בחלקו של קושנר בפיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי קושנר היה זה שהמליץ לטראמפ לפטר אותו, מה שיכול להיחשב לשיבוש הליכי חקירה לכאורה

כנגד קושנר מתנהלת כאמור חקירה גם על קשריו עם הרוסים. הוא מודה שפגש בהם אך טוען כי היו אלו פגישות כשרות שאין בהן כל פסול וכי לא קיבל כספים מהרוסים.

קושנר הצהיר בתחילה במסגרת הליך לסיווג ביטחוני כי אין לו קשרים עם גורמים רשמיים בממשלות זרות. לאחר מכן שינה הצהרתו שלוש פעמים והודה כי יש לו קשרים עם יותר ממאה אישים ביותר מ-20 מדינות וטען כי עוזרו מילא את הטפסים בצורה לא נכונה.

הוא הוסיף כי הסיווג הביטחוני המקורי שלו הוגש בשוגג מבלי שכלל את מפגשיו עם גורמים זרים. "לא שיתפתי פעולה ולא הכרתי אף אחד בקמפיין ששיתף פעולה עם כל ממשלה זרה שהיא", הדגיש קושנר. "לא היו לי קשרים לא ראויים, לא הסתמכתי על מימון רוסי בעסקיי הפרטיים".

כזכור, זמן קצר לאחר השבעתו מינה טראמפ את קושנר לאחראי על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. לפני שבועיים דווח כי טראמפ ויועציו החלו לגבש מתווה לפתרון הסכסוך שיתבסס על עקרון שתי המדינות למרות שלא התחייב להקמת מדינה פלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר