מרדף ג'יפים וריצה

ערק מצפון קוריאה, נורה והצליח לברוח • צפו

חייל מצבא צפון קוריאה ערק בשבוע שעבר לדרום קוריאה, במהלך העריקה ירו חבריו לעברו, הוא נפצע והצליח להתחבא תחת עלים. עכשיו פרסם האו"ם את התיעוד הדרמטי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

כמה ימים אחרי הבריחה המטורפת של חייל צפון קוריאני לעבר דרום קוריאה, מתפרסם ברשת הסרטון של מפקדת האו"ם באזור החיץ בו נראים הרגעים הדרמטיים בהם הוא רץ ונורה על ידי חבריו כשהוא מזגזג בין עשרות הכדורים שנורו עליו.

החייל שנורה ביום שני בשבוע שעבר הצליח לברוח ולהסתתר בערימת עלים ליד קיר. כוחות באזור החיץ זחלו לעברו וחילצו אותו. הצבא האמריקני הטיס את החייל שנפצע קשה לטיפול. רופאים שטיפלו בו קבעו כי הוא נורה חמש או שש פעמים.

החייל העריק מתאושש, ועדיין לא מאמין שהצליח לברוח אל החופש: "זו באמת דרום קוריאה?", הוא שאל את הצוות הרפואי, כך לפי עיתון בדרום קוריאה. שמו ופרטיו לא נמסרו ככל הנראה כדי לא לפגוע במשפחתו שנותרה בצפון, אך נראה כי הוא בשנות ה-20 לחייו.

מיפקדת האו"ם הודיעה שהיא מבצעת "בדיקה מקיפה" כדי לברר אם מדובר בהפרה של הסכם שביתת הנשק מ-1953 ששם קץ למלחמת קוריאה: "צבא צפון קוריאה הפר את הסכם שביתת הנשק בכך שירה לעבר אזור החיץ ובכך שחצה את אזור החיץ", אמר דובר מטעם מיפקדת האו"ם.

רופאים בדרום קוריאה סיפרו שבמהלך הטיפול בפצעי הירי של החייל הם מצאו במעיו עשרות טפילים ענקיים. המנתחים הסירו מגופו את הטפילים, כולל תולעים באורך של עד 27 ס"מ. לדברי המומחים ייתכן שהטפילים הגדולים מרמזים על התזונה הלקויה והמצב הבריאותי הירוד בצבא הצפון קוריאני הענק.

"אני מנתח כבר יותר מ-20 שנה, ומעולם לא ראיתי טפילים גדולים כאלה במעיים של דרום קוריאנים", אמר לי קוק-ג'ונג, שעומד בראש הצוות הרפואי שמטפל בחייל שערק לדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר