סוגיית "מתחם התחנה"

החרדים איימו - ראש העיר ניר ברקת נכנע

לאחר שנציגי הסיעות החרדיות הודיעו לראש העיר ניר ברקת, כי יחרימו את ישיבת המועצה מחר ואת ה"שבת גיבוש" שתוכננה לחברי העירייה, בשל כוונתו להפר סיכום לגבי 'מתחם התחנה' - ביטל ברקת את כוונתו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בכסלו תשע"ח | 22.11.17
מליאת עיריית ירושלים (ארכיון כיכר השבת)

פרסום ראשון: ראש העיר ניר ברקת הוריד לפני זמן קצר (רביעי) את הדיון וההחלטה על שמירת השבת ב"מתחם התחנה" בעיר מסדר יומה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", נכנסו לפני כן נציגים משלוש הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים, ללשכת ראש העיר ניר ברקת, והודיעו כי יחרימו את ישיבת המועצה הקרובה שתיערך מחר, ובכך להשאירו עם האופוזיציה, וכן שלא ישתתפו בימי הגיבוש שנקבעו להם ולשאר חברי העירייה לסוף שבוע זה.

הסיבה לפרוץ המשבר החדש, היה הפרת סיכום אליו הגיעה זה מכבר הנציגות החרדית עם ברקת, לפיו ידון ערעור שלהם בוועדה המקומית לתכנון ובנייה על החלטה קודמת שאפשרה חילולי שבת ב"מתחם התחנה".

אלא שהיום התברר לחברים החרדים, כי ברקת מתכנן מחטף בענין, ולהביא כבר בקרוב את הנושא לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, שם - בשונה מהוועדה המקומית - אין רוב חרדי.

בעבר הסכים כאמור ראש העיר לבקשת הערעור בוועדה המקומית מצד הנציגים החרדים, ערעור שעשוי לגרום לביטול ההחלטה על חילולי השבת במתחם, בעקבות וויתור חרדי על טיפול בענין שימוש חריג בחלק מהמתחם, גם בימי החול.

המהלך האחרון של ברקת המוגדר בפי הנציגות החרדית כ"מחטף", להעברת הנושא להחלטת הוועדה המחוזית, היווה מצידם תחילתו של משבר אמון חריף ביניהם. כדי להמחיש זאת כך, שתובן כוונתם, הוחלט כאמור על החרמת ישיבת המועצה וימי הגיבוש.

בעקבות צעד זה, נקבעה פגישה בין הצדדים, לשעה 13:00 בצהרים, בה נטלו חלק יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, וחברי המועצה יוסי דייטש, אליעזר ראוכברגר, צביקה כהן, פיני עזרא וחיים אפשטיין.

לפני זמן קצר, נכנע כאמור ברקת לאיומי החרדים, והודיע על הסרת הדיון וההחלטה על שמירת השבת ב"מתחם התחנה" בעיר מסדר יומה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה.

בעקבות החלטה זו, פרסמה סיעת 'התעוררות' בעירייה, שרק בשבוע שעבר פרשה מהקואליציה העירונית והודיעה על ריצת ראשה בבחירות לראשות העיר בעוד כשנה, את התגובה הבאה: "איום קטן של נציגים חרדיים, מסתיים בכניעה רופסת של ברקת. מתחם התחנה הוא אבן פינה בתרבות ובהוויה הירושלמית, מקום לבילוי ופנאי המשותף לכלל הציבור בעיר, פגיעה במתחם תהווה מכה אנושה לצביון העיר ולעתידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר