מטוס צבאי אמריקאי התרסק בים הפיליפיני

מטוס תובלה של חיל הים האמריקאי ועליו 11 נוסעים התרסק בים. מצבם של החיילים עוד לא ידוע כמו גם נסיבות ההתרסקות. מנושאת המטוסים יצאו למבצע חילוץ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נושאת המטוסים 'רונלד רייגן' (צילום: שאטרסטוק)

חיל הים האמריקני דיווח הבוקר (ד') כי מטוס תובלה עם 11 אנשי צוות התרסק באוקיינוס השקט, בדרכו לנושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן". ההתרסקות הייתה בים הפיליפינים, דרום מזרחית לאי היפני אוקינאווה. משרד ההגנה היפני הודיע ששמונה מאנשי הצוות נמצאו באוקיינוס השקט, אך לא ברור מה מצבם.

הצי השביעי של חיל הים האמריקני, שממוקם ביפן, דיווח כי מנושאת המטוסים אליה היה אמור המטוס להגיע יצאו למבצע להצלת הנוסעים שהיו במטוס התובלה. "'רונלד רייגן' מבצעת מבצע חילוץ והצלה. סיבת ההתרסקות עדיין לא ידועה", נמסר בהודעה. "מצבם של אנשי הצוות ייקבע על ידי הצוות הרפואי של 'רונלד רייגן'".

המטוס התרסק ב-02:45 שעון יפן. שר ההגנה היפני, איצונורי אונודרה, אמר לכתבים כי חיל הים של ארה"ב הודיע ליפן שייתכן שהסיבה להתרסקות הייתה בעיה במנוע. לפי רויטרס מדובר במטוס גרייהאונד C-2, שנמצא בשימוש יותר מחמישה עשורים.

לאחרונה סבל הצי השביע של חיל הים האמריקני מכמה אסונות. בחודש אוגוסט נהרגו עשרה חיילים בחיל הים האמריקני, אחרי שנושאת המטוסים "ג'ון מקיין" התנגשה במכלית נפט ליד סינגפור. ביוני נהרגו שבעה חיילים בהתנגשות של נושאת המטוסים "פיצ'גרלד" וספינת משא פיליפינית ביפן. בתום חקירה קבע חיל הים כי ניתן היה למנוע את שתי ההתנגשויות הקטלניות, שהיו כתוצאה של כשלים רבים בפעילות של אנשי הצוות והמפקדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר