בכיר לשעבר: "פייסבוק מעדיפה לאסוף מידע מלהגן על המשתמשים"

בכיר לשעבר בחברה ומי שהיה אחראי בין היתר על תחום הפרטיות בה מאשים את פייסבוק בחוסר אכפתיות על פרטיות המשתמשים וטוען כי המטרה הסופית היא איסוף מידע (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עוד התבטאות קשה של עובד בכיר לשעבר ברשת החברתית הגדולה בעולם: מנהל לשעבר בפייסבוק, שהיה אחראי בין היתר על מאמצי הפרטיות של החברה, הצהיר כי פייסבוק "מעדיפה לאסוף מידע מהמשתמשים שלה מאשר להגן עליהם מפני פגיעה".

את ההאשמות הבוטות כתב מנהל האסטרטגיה התפעולית לשעבר סנדי פראקילאס, במאמר דעה חריף שהתפרסם השבוע ב"ניו יורק טיימס", שבו הוסיף כי לפייסבוק "אין שום תמריץ לפקח על איסוף או על שימוש במידע" על משתמשיו, בהינתן המודל העסקי של מכירת מודעות מקוונות.

"אני הובלתי את המאמצים של פייסבוק לתקן בעיות פרטיות בפלטפורמת המפתחים שלה לקראת ההנפקה הראשונית ב-2012", כתב המנהל לשעבר. "מה שראיתי מבפנים זו חברה שהעדיפה לאסוף מידע ממשתמשיה מאשר להגן עליהם מפני פגיעה. העובדה שפייסבוק העדיפה לאסוף מידע על פני הגנה על המשתמש ועל פני התאמה לתקנות זו בדיוק הסיבה שהיא כל כך אטרקטיבית למפרסמים", כך לפי פראקילאס, שעבד בחברה בשנים 2012-2011.

בהמשך המאמר מציע פראקילאס גם כי פייסבוק כמעט אובססיבית לגבי הסיקור העיתונאי שלה, ורק פועלת להגן על מידע של המשתמשים "כשיש מעורבות של סיקור שלילי או רגולטורים". "המסר הוא ברור: החברה פשוט רצתה שהסיפורים הלא טובים יפסיקו", הוסיף. "לא באמת אכפת לחברה איך משתמשים במידע על המשתמשים".

"מחוקקים לא יכולים לתת לפייסבוק לפקח על עצמה, פשוט כי היא לא תעשה את זה", כתב פראקילאס והתייחס לכמה הצעות חוק שכבר הובאו בפני הקונגרס האמריקני, ובהן הצעה שלפיה פייסבוק היא שתדאג בעצמה לדווח על מי שמפר את תקנותיה בנוגע לדברי שנאה והסתה והצעה נוספת שתדרוש להצהיר מי מימן מודעות פוליטיות.

בתגובה לדברים כתב סגן נשיא פייסבוק לפעילות בינלאומית, ג'סטין אוסופסקי, בפוסט: "בעוד זה הוגן לבקר את האופן שבו אכפנו את המדיניות שלנו לפני חמש שנים, אין זה נכון להציע שלא היה לנו אכפת או שלא אכפת לנו מפרטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר