פרסום ראשון

רבני בלגיה יוצאים למאבק באיסור השחיטה: "פוגע בחופש הדת"

רבנים מבלגיה יגישו בשבוע הבא ערעור נגד האיסור על קיום שחיטה יהודית בשני מחוזות במדינה. רבה של בריסל בראיון ל"כיכר השבת": "אם לא נצליח, נאלץ לייבא בשר ממדינות אחרות". על ההתבוללות: "אנחנו בבעיה קשה מאוד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בשבוע הבא יגישו רבנים מבלגיה ערעור על החלטת הפרלמנט המקומי לאסור שחיטה יהודית במחוזות שונים במדינה. הרבנים מקווים שהערעור יתקבל, והשופטים יבינו כי מדובר בצעד נגד חופש הדת. במידה והערר ידחה, הרי שהשחיטה היהודית תיאסר סופית.

הרב אברהם גיגי, רבה הראשי של בריסל, מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על ההכנות להגשת הערר, התקווה, ההצהרה ש"הנושא לא אנטישמי", ומתייחס גם להתבוללות המשמעותית ברחבי אירופה.

בפתח דבריו מסביר הרב גיגי על החלוקה של בלגיה למחוזות, והמקומות בהן נאסרה השחיטה היהודית: "בלגיה היא ארץ מפוצלת. יש שלושה אזורים, לכל אזור יש אוטומוניה משלו ולכל אזור מעין ממשלה בפני עצמה, הם יכולים לחוקק חוקים לאזור שלהם. שני אזורים בבלגיה כבר חוקקו חוק לפיו מ-2019 השחיטה צריכה להיות תחת הימום, בניגוד להלכה היהודית".

רבה הראשי של בריסל בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

הרב גיגי מתייחס לערעור שיגישו הרבנים ואומר: "אנחנו מגישים ערעור בפני בית המשפט לחוקה, אנחנו מקווים שבית המשפט לחוקה יבטל את החוקים האלה. אנחנו טוענים שזה נגד חופש הדת. יש לנו שתי אפשרויות - האפשרות הראשונה זה בית המשפט לחוקה בבלגיה, אם חס וחלילה אנחנו לא נצליח בערעור הזה, יש לנו אפשרות ללכת לבית משפט לחוקה האירופי, אנחנו מעריכים שהערעור הזה ייקח שנה".

אתם נערכים למצב שבו בתי המשפט לא יקבל את הערר? מה תעשו במצב כזה?

"כן. במצב כזה יש אפשרות להביא בשר מארצות אחרות באירופה. החוק אוסר את השחיטה בבלגיה אבל לא אוסר ייבוא של הבשר ממקומות אחרים".

הרב חושב שהחוק הזה מגיע ממקום אנטישמי?

"החוק הזה התקבל בפה מלא בפרלמנט. הדבר הכי חשוב זה שהיום הרעיון של צער בעלי חיים הולך ומתפשט בכל אירופה, הולך ומתחזק. החברות שמגנות על הבהמות הולכות ונהיות חזקות. אני חושב שהדחף הכי גדול זה העמותות הללו".

"אני לא חושב שזה משהו נגד הדת היהודית" אומר רבה הראשי של בריסל, "אלו שהציגו את החוק לא ידעו בתחילה שהיהודים בכלל בתמונה. הם עשו זאת בלי קשר ליהודים".

אתם סובלים מהתבוללות?

"הרבה, הרבה, הרבה. הבעיה היא שהתבוללות זו תופעה שהולכת וגדלה באירופה. הדורות לצערנו, מבחינת ידע של היהדות - הידע שלהם הולך ומתמעט. הם בבחינת 'תינוק שנשבה'".

הרב סיפר כי הם מתמודדים עם הנושא בבתי הספר, ומנסים להכניס חיים יהודיים למשפחות, בין השאר באמצעות ארוחות שבת המוניות, "בכדי שיטעמו את טעם היהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר