הגן הנשי

מחקר חדש מגלה: הילד יורש את החכמה רק מהאמא

המחקר החדש מנפץ תפיסה שהייתה קיימת במשך שנים רבות לפיה הגנים מגיעים מהאבא או משני ההורים יחד. המחקר נעשה על ידי מספר חוקרים בנפרד והתוצאות היו זהות (הורים)

(צילום: שאטרסטוק)

מי גאון של אבא? אז זהו שלא. לאחר שנים רבות בהן הדעה הרווחת הייתה כי הגנים הגבריים הם אחראיים על ההתפתחות השכלית והמחשבתית, מגיע מחקר חדש שמשנה את הכל.

המחקר מצא כי ה’גנים האינטליגנטיים’ עוברים בירושה דווקא מהאמא - ולא מהאבא בלבד כפי שחשבו בעבר ואפילו לא משניהם יחד.

העובדה שלאינטליגנציה יש אלמנט תורשתי זו עובדה ידועה ולא חדשה, אך תמיד חשבו שהגנים עוברים בירושה מהאבא בלבד או משני ההורים.

המחקר החדש מצא שהאינטליגנטיות מגיעה מכרומוזום ה X הקיים אצל האישה. המחקר שפורסם באתר Psychology Spot מביא את התוצאה הזהה אליה הגיעו מספר רב של חוקרים שעבדו על המחקר בנפרד לפיהם ילדים יורשים את האינטליגנציה שלהם מהאמא מכיוון שגן האינטליגנציה נמצא בכרומוזום X.

"באופן מעניין, חלק מהגנים המושפעים עובדים רק אם הם מגיעים מהאמא. אם אותו הגן עובר בירושה מהאבא, הוא יהפוך ללא פעיל. כמובן, גנים אחרים עובדים גם כן, אבל הם מופעלים רק אם הם עוברים בירושה מהאבא”, נטען במחקר.

לפי החוקרים, גנים עובדים בדרכים שונות ותלוי מאיפה הם מגיעים, כך שאפילו אם לילד יש אבא חכם מאוד, זה לא קשור בשום צורה לחכמה והאינטליגנציה של הילד - מכיוון שגנים האינטליגנציה של האבא מנוטרלים על ידי הכרומוזומים של האמא.

יתירה מכך, גנים עם מרכיבים חשובים בכל הקשור לאינטליגנציה, אך הם לא חיוניים לגמרי. החוקרים הראו שרק כ-40-60 אחוזים מאינטליגנציה של אדם היא תורשתית.

החלק הנותר נקבע על ידי הסביבה בה הילד גדל, המידה בה המוח שלו מגורה, והמאפיינים האישיים של הילד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר