לקיים בנו חכמי ישראל

מרן הגראי"ל שטיינמן עבר טיפול מוצלח: "לא בסכנת חיים"

מצבו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התייצב לעומת הבוקר, אך עדיין הוא סובל מתהליך זיהומי שפוגע בתפקוד הכליות • פרופ' אליהו סורקין עדכן: "אין סכנת חיים מיידית" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בכסלו תשע"ח | 22.11.17
פרופ' סורקין מעדכן על מצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום וידאו: דוברות מעייני הישועה; תמונת ארכיון: עוזי ברק, כיכר השבת)

לקיים בנו חכמי ישראל: מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעייני הישועה', פרופ' אליהו סורקין, עדכן הערב (רביעי) כי מצבו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התייצב מעט - לעומת הבוקר אז מצבו היה קשה יותר - אך הוא עדיין סובל מבעיה בכליות בשל תהליך זיהומי, והם עמלים כדי למצוא לכך פתרון.

בשעות הערב, נכנס ראש הישיבה לטיפול רפואי מורכב, כך נמסר מבית החולים. בעקבות הטיפול, הופסקו שוב הלימודים בהיכלי הישיבות ברחבי הארץ, והתלמידים התכנסו לאמירת פרקי תהילים. "ההליך הרפואי הסתיים ב"ה בהצלחה" נמסר לאחר כשעתיים.

"אנחנו מתייחסים לרב שטיינמן כמו רבנים גדולים כמוהו" אמר מוקדם יותר פרופ' סורקין, "מאוד קשה להתייחס במובן של רפואה קונבנציונאלית, התגובות שלהם לטובה - הם בלי שום קשר לגיל שלהם. זה עולם אחר לחלוטין בעולם הרפואי. בעצם הגוף אין לו משמעות, הם שולטים על הגוף כאמצעי לא כתכלית בפני עצמו".

באשר למצבו הרפואי אמר פרופ' סורקין כי "כרגע יש לו תהליך זיהומי שמתבטא בעיקר בפגיעה כלייתית מבחינת התפקוד, וכעת, אם בצד אחד הוא התייצב במובן הנשימתי ובמובן הלב, עדיין יש לנו בעיה בכליה ואנחנו מנסים למצוא פתרון".

"אני לא רואה אותו בסכנת חיים מיידית", ציין הפרופ', "אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ויודע פחות מה יהיה בעוד שעה. המצב טיפה התייצב".

ח"כי 'דגל התורה' מעדכנים על מרן הגראי"ל שטיינמן

באשר למצב בבוקר, אמר פרופ' סורקין כי "היה לו בעיות בעיקר מבחינת הלב, לשמור על לחץ דם ועל ידי טיפול מאוד אינטנסיבי, אנחנו הצלחנו בנתיים לייצב אותו".

חברי הכנסת של 'דגל התורה' התייצבו גם הם לעדכן על מצבו של מרן ראש הישיבה. ח"כ אורי מקלב אמר כי "כולנו עסוקים בתפילות. אנחנו מודאגים מהמצב הרפואי של הרב ואנחנו עושים מה שהיה עושה תמיד למען הכלל ולמען הפרט - מתפלל, בוכה ודואג. האנשים הגדולים האלו הם חיים עבורנו ונמצאים איתנו וכשהם איתנו הזכויות שלנו הרבה יותר חזקות".

גפני בשיחה עם הנכד הרב דוד שפירא

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אמר כי "לא מכבר היינו אצל הרב שלושתינו, חברי הכנסת, בהתייעצות, מצבו הגופני ירד. היתה חולשה אבל הראש לא פסק מלרגע לתת תשובות. הוא היה נותן את זה באופנים שונים ממה שהיה נותן קודם.

"עד הרגע האחרון שהוא נכנס לכאן עכשיו במצב הקשה הזה היינו שואלים והיינו מקבלים תשובות בדרכים שונות ואנחנו מתפללים שהכל יחזור", סיפר גפני.

פרופ' אליהו סורקין מעדכן על המצב (צילום:דובורת 'מעייני הישועה')

ח"כ יעקב אשר סיפר כי "אתמול בערב מנכ"ל בית החולים יצא לשליחות מטעם בית החולים, נכנס לרב וקיבל ברכה, פירוט, עם הכל".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", משעות הבוקר חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן המאושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ כשמצבו מוגדר קשה מאוד.

ח"כ משה גפני מגיע לבית החולים

בשעות הצהריים נרשמה ירידה חמורה בכלל המדדים של מרן ראש הישיבה, אך מקורביו מסרו כי הוא בהכרה.

מרנן גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ונשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן הורו להיכלי התורה והישיבות להפסיק את סדר לימודם ולומר תהילים ולאחר מכן הורו לפתוח ולנעול את הסדרים באמירת פרקי תהילים.

הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתו המהירה והשלימה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

ח"כ יעקב אשר מגיע לבית החולים

כזכור, מרן הרב שטיינמן פונה ביום שני לבית החולים לצורך בדיקות וטיפול רפואי מתוכנן שנמשך כשעה והוכתר בהצלחה. בסיום הטיפול, אושפז ראש הישיבה במחלקה רגילה. אמש נמסר כי חל שיפור במצבו אך הוא עדיין זקוק להטבה רפואית.

לפנות בוקר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", נסתלקה לבית עולמה הרבנית הצדקנית רחל דבורה ברלין ע"ה, אשת הגאון רבי זאב ברלין, ראש ישיבת ומייסד ישיבת 'גאון יעקב', ובתו הבכורה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן והיא בת 72. הרבנית נפטרה מדום לב פתאומי אותו קיבלה בביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר