לקיים בנו חכמי ישראל

מצב הגראי"ל: "נס של ממש לעומת הבוקר, אך עדיין קשה"

רבבות עוקבים בדריכות אחר מצבו של גדול הדור, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. "הטיפול עבר בהצלחה" עדכנו בבית החולים, "אך מצבו של הגראי"ל עדיין קשה". רבבות התכנסו לתפילה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן. ארכיון (צילום: יהודה פרקוביץ)

גם הערב (רביעי) מוסיף להיות קשה מצבו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן. עם זאת, הטיפול המורכב שעבר ראש הישיבה הסתיים בהצלחה, וכעת ממתינים הרופאים בתץקווה לשיפור במצבו של הגראי"ל. בהוראת גדולי ישראל, הופסקו הלימודים בהיכלי הישיבות ורבבות נשאו תפילה לרפואתו של גדול הדור.

המונים בעצרת תפילה ב"לדרמן" בבני ברק (באדיבות המצלם)

פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי של מעייני הישועה, מסר הערב ל"כיכר השבת": "ניתן להגדיר זאת שיפור מסויים". לדבריו: "היה שיבוש במערכות הגוף, בכליות. חיפשנו והתלבטנו כיצד לפעול, וכעת פעלנו".

"אני מקווה שזה יועיל. פתרנו בעייה שמאוד הטרידה וזה עשה טוב לבריאותו של ראש הישיבה" אמר הפרופ' רביד, "אני מקווה שיעבור על הרב לילה שקט והכל ימשיך להיות חיובי".

פרופ' אליהו סורקין מעדכן על מצב ראש הישיבה, בצהריים (צילום: דוברות 'מעייני הישועה')

גורם המעורה בפרטי הטיפול הרפואי הבהיר עם זאת כי עדיין מוקדם לדעת אם מגמת השיפור תימשך. "נכון שהמגמה הינה חיובית ואין ספק שהכל בזכות התפילות, זה פשוט נס של ממש לעומת הבוקר - אבל עדיין המצב נחשב קשה ומורכב מבחינה רפואית. צריך לחכות ולהתפלל ש-24 השעות הקרובות יהיו בסדר כדי להכריז שמדובר אכן בשיפור משמעותי".

במקביל, בעשרות מוקדים ברחבי הארץ התכנסו הערב רבבות בני אדם לתפילה וזעקה לשלומו של גדול הדור. בין השאר נערכו עצרות תפילה ברחבת הכותל המערבי בראשות ראש ישיבת "עטרת ישראל" הגרב"מ אזרחי, ובבית הכנסת "לדרמן" בבני ברק.

מרן הרב שטיינמן. ארכיון (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)

בשעות הצהריים אמר הפרופ' אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים מעייני הישועה: "אנחנו מתייחסים לרב שטיינמן כמו רבנים גדולים כמוהו. מאוד קשה להתייחס במובן של רפואה קונבנציונאלית, התגובות שלהם לטובה - הם בלי שום קשר לגיל שלהם. זה עולם אחר לחלוטין בעולם הרפואי. בעצם הגוף אין לו משמעות, הם שולטים על הגוף כאמצעי לא כתכלית בפני עצמו".

תפילות על מרן גם בכותל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

פרופ' סורקין התייחס למצבו הרפואי של ראש הישיבה ואמר כי "כרגע יש לו תהליך זיהומי שמתבטא בעיקר בפגיעה כלייתית מבחינת התפקוד, וכעת, אם בצד אחד הוא התייצב במובן הנשימתי ובמובן הלב, עדיין יש לנו בעיה בכליה ואנחנו מנסים למצוא פתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר